جایگزین توییتر را می‌شناسید؟

Bluesky پربازدیدترین‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در اینترنت به شمار می‌رود، اما برای ورود به آن، به دعوت نامه نیاز دارید.
تصویر جایگزین توییتر را می‌شناسید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پلتفرم Bluesky هنوز در نسخه آزمایشی است و دعوت‌ها به آن اندک است. در مقابل توئیتر مملو از افرادی است که از دیگران توکن‌های دسترسی به BlueSky را درخواست می‌کنند تا در صف انتظار قرار نگیرند. این پلتفرم به جدیدترین پلتفرمی تبدیل شده است که پس از تسلط ایلان ماسک بر تویتر، به عنوان جایگزینی بالقوه برای آن معرفی می‌شود.

در حالی که نسخه بتا Bluesky در ماه فوریه ارائه شد، علاقه به این برنامه در ماه آوریل افزایش یافت؛ به گونه‌ای که کاربران بیشتری در توئیتر شروع به ارسال پست در مورد Bluesky کردند، و در روز‌های اخیر، سیاستمدارانی مانند الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات و افراد مشهوری مانند کریسی تیگن به این پلتفرم پیوسته اند.

Bluesky چه زمانی راه اندازی شد؟

ایده پلتفرم Bluesky در سال ۲۰۱۹ مطرح شد، اما در سال ۲۰۲۲ با حمایت جک دورسی، مدیر عامل سابق توئیتر ، به یک شرکت عام المنفعه تبدیل شد. این پلتفرم رابطه خود را با توئیتر در آوریل ۲۰۲۲ روشن و اشاره کرد که جی گرابر، مهندس نرم افزار سابق توئیتر نیز برای کمک به راه اندازی پلتفرم جدید وارد عمل شده است.

اگرچه Bluesky شباهت‌های زیادی به توئیتر دارد، اما تفاوت اصلی آن این است که حول یک سیستم غیرمتمرکز سازماندهی شده است. این بدان معنی است که داده‌های کاربر را می‌توان در سرور‌های مستقل به جای سرور‌های متعلق به شرکت ذخیره کرد و در آینده، کاربران می‌توانند سرور‌های خود را توسعه داده و در جوامع مورد نظر خود استفاده کنند.

این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد متن و تصاویر را در یک فید مرکزی پست کنند، کاربران دیگر را دنبال و بازنشر کنند (مشابه ریتوییت). کاربران هنوز امکانارسال پیام به دیگر کاربران ویا بلاک آن‌ها را ندارند و پست‌ها به ۳۰۰ کاراکتر محدود هستند. همچنین در حال حاضر هیچ قابلیت ویدیویی یا امکان ارسال عکس وجود ندارد.

چگونه می‌توان در "بلواسکای" ثبت نام کرد؟

Bluesky امسال شروع به حذف مردم از لیست انتظار خود کرده و به صورت گروهی دعوت‌نامه‌ها را توزیع کرده است.. یک نفر ادعا کرد که کد‌های دعوت Bluesky را به قیمت بیش از ۱۹۰ دلار در eBay می‌فروشد. Bluesky هنوز تاریخی برای ارائه گسترده این اپلیکیشن اعلام نکرده است.

چرا Bluesky اینقدر محبوب شد؟

از زمانی که ماسک توئیتر را تصاحب کرد، این پلتفرم رسانه اجتماعی دچار مشکلات و تغییرات گسترده‌ای شده است. اخیراً توئیتر تأییدیه قدیمی را حذف کرده است که منجر به ترک بیشتر کاربران شد. همانطور که توئیتر به طور فزاینده‌ای دچار هرج و مرج شده و کاربران به دنبال یک پلتفرم جدید جایگزین هستند.

در سال گذشته، بسیاری اعلام کردند که ترجیح می‌دهند تا به سایت‌هایی مانند Mastodon که یک پلتفرم میکروبلاگینگ غیرمتمرکز است، ملحق شوند، اما برخی آن را به دلیل ماهیت سرور محور آن برای پیمایش بسیار پیچیده دانستند.

483373