به گزارش سایت خبری پرسون، قوانینی که بهعنوان قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته میشود، شرکتها را ملزم میکند مدیریت ریسک، انجام حسابرسی خارجی و مستقل، به اشتراک گذاشتن دادهها با مقامات و محققان و اتخاذ یک کد رفتاری را تا ماه اوت انجام دهند.
پنج شرکت تابعه آلفابت (GOOGL.O)، دو واحد متاپلتفرم (META.O)، دو کسبوکار مایکروسافت (MSFT.O)، توییتر و علیاکسپرس علیبابا از جمله 19 شرکتی هستند که مشمول قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا هستند.
این 19 شرکت شامل گوگلمپ آلفابت، گوگلپلی، جستوجوی گوگل، خرید گوگل و یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام متا، بازار آمازون (AMZN.O) و اپ استور اپل است.
تیری برتون (Thierry Breton)، کارآفرین و سیاستمدار فرانسوی، در همین خصوص به خبرنگاران گفت: ما در نظر داریم که این 19 پلتفرم آنلاین و موتورهای جستوجو بهطور سیستماتیک مرتبط شده و مسئولیتهای ویژهای برای ایمنتر کردن اینترنت پیدا کنند.
وی افزود: این شرکتها باید برای مقابله با اطلاعات نادرست، حفاظت و انتخاب بیشتر به کاربران و تضمین حفاظت قویتر از کودکان یا جریمههایی تا 6 درصد از گردش مالی جهانی خود، بیشتر تلاش کنند.
برتون اظهار داشت که در حال بررسی است تا ببیند آیا 4 تا 5 شرکت دیگر تحت DSA قرار میگیرند یا خیر، و این اتفاق انتظار میرود تا چند هفته آینده تصمیمگیری شود.
وی گفت: اکنون که فیسبوک بهعنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ تعیین شده است، متا باید این سیستم را بهدقت بررسی کند و در اسرع وقت آن را بازرسی کند.