ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

توئیتر پس از وقفه ای چند ساله، دوباره به کاربران تیک آبی اعطا می کند. اما این بار قوانین جدیدی وضع شده و توئیتر آن را فقط به گروه های مشخص و کاربران برجسته اعطا می کند.
مدیرعامل ایرانسل در مراسم اختتاحیه بیست‌ و نهمین کنفرانس برق ایران، برنامه‌های توسعه‌ای برای ایجاد تحول دیجیتال به‌عنوان دروازه‌ای به آینده تمام‌ هوشمند در کشور را شرح داد.

گزارش عملکرد سالیانه همراه اول با تمرکز بر بخش‌های استراتژیک در حضور صاحبان سهام قرائت و پیشگامی اپراتور اول در حوزه هوشمندسازی با تکیه بر مستندات آماری اعلام شد.
در میزگرد کنفرانس مهندسی برق ایران مطرح شد:

ایرانسل حامی نخبگان دانشگاهی برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور

معاون منابع انسانی ایرانسل با حضور در میزگرد کنفرانس مهندسی برق ایران با موضوع «فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات»، از حمایت ایرانسل در جهت تسهیل ورود نخبگان دانشگاهی به بازار کار صنعت برق و ارتباطات خبر داد.
در میزگرد آنلاین «بومی‌سازی صنعت ICT (دستاوردهای نوین اپراتورهای موبایل)» در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران، ایرانسل بر گسترش حمایت از بومی‌سازی در صنعت فناوری ‌اطلاعات و ارتباطات ایران، به‌خصوص تجهیزات 5G، تأکید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اتصال روستاهای سیستان‌وبلوچستان به اینترنت به دلیل تامین تجهیزات و تاخیر در ساخت فیبر نوری با مشکل روبه‌رو شده بود، اما با تلاش‌های انجام شده تا یک‌ونیم ماه دیگر اتصال برقرار خواهد شد.
ایرانسل، دو نشان ویژۀ «ستارۀ ملی روابط عمومی» و «ستارۀ طلایی روابط عمومی» در حوزۀ روابط عمومی دیجیتال را از هشتمین دورۀ «جشنوارۀ ستارگان روابط عمومی ایران»، با کسب بالاترین امتیاز لازم از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، دریافت کرد.
وزیر ارتباطات در پیامی به مناسبت روز جهانی ارتباطات:

بهره مندی ۹۸ درصد مردم ایران از ارتباطات پایدار و پرسرعت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد پوشش ارتباطات در شهرهای کشور به ۱۰۰ درصد و در روستاهای کشور به ۹۵ درصد رسیده و حدود ۹۸ درصد مردم ایران از ارتباطات پایدار و پرسرعت بهره‌مندند و بیش از ۸۰ میلیون مشترک پهن‌باند به این شبکه بزرگ ارتباطی متصلند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای تخصیص بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست بلکه منظور فراهم کردن امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی است.
مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ پس از این که پی برد بیل گیتس، یکی از موسسان این غول نرم افزاری تلاش کرده رابطه عاطفی را با یک کارمند این شرکت آغاز کند که دو دهه پیش با وی آشنایی داشت، تحقیقاتی را درباره وی انجام داد.

همزمان با ۲۷ اردیبهشت ‌ماه ۱۴۰۰ و به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ارتباطات و جامعۀ اطلاعاتی، ایرانسل، اولین اپراتور ارائه دهندۀ خدمات نسل پنج تلفن‌همراه در ایران، اینترنت رایگان داخلی به تمام مشترکان خود هدیه می‌دهد.