ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی ابلاغ شد؛

تفکیک محتوا و خدمات فضای مجازی ویژه رده‌‌های سنی

به موجب سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، باید نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نه تنها وزارت ارتباطات از حقوق ملت در برابر بدعهدی تلگرام دفاع نکرده، بلکه در محاسبه ترافیک بین‌الملل کاربران شبکه اجتماعی تلگرام پول اضافی از مردم گرفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران شبکه اجتماعی تلگرام قانع نشدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خدمات داخلی شبکه ملی اطلاعات باید بر خدمات خارجی مزیت رقابتی داشته باشد.
متن نهایی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»؛

الزام پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به رعایت قوانین کشور

متن نهایی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»  منتشر شد که به موجب آن،  عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی شامل پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، جویشگر و خدمات پایه مکانی و نقشه، منوط به رعایت قوانین کشور است.

گروه باج گیر فوق العاده با دیسیپلین مسپینوزا از طریق حملات RDP بدون سر و صدا به شبکه ها نفوذ کرده و به دنبال فایلهای مربوط به اطلاعات مهمی می گردد که اگر قربانی حاضر به پرداخت باج نشد، تهدید به انتشار آنها کنند.

به بهانه روز 17 جولای؛

دانستنی های جالب درباره ایموجی ها

ایموجی ها در زندگی امروزه، یکی از پرکاربردترین ابزارها برای بیان حال ما در صفحات مجازی می باشند و به همین دلیل روز 17 جولای مصادف با روز جهانی ایموجی است.
سردار جلالی در کمیته پدافند غیرعامل بنیاد مستضعفان:

نیازمند سامانه زنده و پویای پدافند غیرعامل هستیم

سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه نیازمند سامانه زنده و پویای پدافند غیرعامل هستیم از برگزاری ۴ هزار رزمایش ارتقای آمادگی در کشور خبر داد.


دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات خبر داد:

افزایش سهم زبان فارسی از محتوای وب

رضا باقری اصل با انتشار توئیتی از افزایش چشمگیر سهم زبان فارسی از محتوای وب خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا:

فیسبوک مردم را به کشتن می دهد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا معتقد است فیسبوک و پلتفرم‌های اجتماعی دیگر با انتشار اخبار جعلی درباره کووید ۱۹ مردم را به کشتن می‌دهند.

شرکت مایکروسافت و «سیتیزن لب» گروه حقوق بشری عرصه مجازی، اعلام کردند که یک شرکت اسرائیلی به نام «کاندیرو» نرم افزار رخنه در سیستم عامل ویندوز را فروخته است. شواهدی که در این پژوهش جمع آوری شده، نشان می دهد که این ابزار در کشورهای گوناگون از جمله ایران، لبنان، بریتانیا و اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته است.