علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

شانه‌ساز با اشاره به فرآیند سخت واردات دارو به داخل کشور خبر داد؛

توزیع واکسن آنفولانزای ایرانی از 1400/ واردات دارو در نهایت شیطنت دشمن انجام می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دارو و تجهیزات پزشکی خارجی در نهایت سختی و با کارشکنی‌های دشمن وارد کشور می‌شود، گفت : از سال آینده واکسن آنفلوآنزای ایرانی در بازار توزیع می‌شود تا دیگر بیماران نگران واردات واکسن نباشند.
بنا بر آخرین تحقیقات انجام شده ویروس کرونا می‌تواند ۹ ساعت روی پوست انسان زنده بماند. این مقدار چهار برابر بیشتر از زمانی است که ویروس آنفلوآنزا روی پوست زنده می‌ماند.

پوسیدگی دندان‌ها و ساییدگی فک و لثه از جمله مشکلاتی است که برخی افراد گرفتار آن هستند و با افزایش سن اتفاق افتادن این معضل به صورت طبیعی خواهد بود، اما رخ دادن چنین اتفاقی در سنین کم اتفاقی غیر طبیعی است که باید برای حل آن روند درمان در پیش گرفت.
چین در حال ساخت شهر هوشمند جدید «ضد کووید» با منطقه‌ای خودکفا است که با هدف فراهم کردن زندگی آسان‌تر برای افراد در صورت وقوع و تداوم وخامت همه‌گیری طراحی شده است.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ابریشم در مقایسه با موادی مانند کتان و برخی مواد مصنوعی مانند پلی استر، از کیفیت بالاتری برای تولید ماسک‌های ضد کرونا برخوردار است.

به بهانه روز جهانی آلزایمر؛

در مورد علائم بیماری آلزایمر چه می‌دانید؟

آلزایمر، نامی آشناست که مطمئناً در بین اطرافیان خود این نام را بسیار شنیده‌اید، بیماری که اگر چه در گذشته بیشتر در سالمندان دیده می‌شد اما حالا تمام رده‌های سنی جامعه را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های فاقد برچسب اصالت مورد تائید سازمان نبوده و تقلبی است؛ بنابراین توجه به وجود برچسب اصالت و استعلام آن از سامانه ttac برای اطمینان از اصالت و سلامت آن ضروری است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در سال گذشته ۳۱ هزار و ۱۰۸ واحد پلاکت آفرزیس در مراکز درمانی توزیع شده است و هم اکنون ۱۷ درصد پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی کشور با اهدای مستقیم و به روش آفرزیس تولید می‌شود.

حتی اگر شما دقیقا ندانید دیسک کمر چیست، باز هم به نظر می‌رسد چیزی است که مطمئنا دوست ندارید دچارش شوید. کاملا هم منطقی است؛ زیرا مشکلات سلامتی ناخوشایند و دردناک‌اند، اما مسئله‌ی عجیب این که گاهی دیسک کمر یا به عبارتی درست‌تر، فتق یا بیرون‌زدگی دیسک کمر اصلاً درد ندارد!

مقامات بهداشتی چین، استفاده از واکسن‌های کووید 19 در شرایط اضطراری را تأیید کردند تا در کنترل بحران همه گیری ویروس کرونا موفق عمل کنند.