علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر پیش خرید واکسن از مجموعه کوواکس سازمان بهداشت جهانی که توافقنامه آن امضا شده، مذاکرات مختلف برای پیش خرید حدود ۲۱ میلیون دوز واکسن کرونا از چهار کشور تولید کننده واکسن در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جمع قربانیان کرونا در فارس به ۲۶۱۷ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون در استان فارس، ۲۶۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری، فوت کرده‌اند.
مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور با حضور در وبینار ایرنا اعلام کرد: ایران با تکیه بر دانش و تجربه طولانی خود در ساخت واکسن، در زمینه تولید واکسن کووید-۱۹ به دستاوردهای خوبی رسیده است و به احتمال قوی، واکسن ایرانی کرونا تا تابستان سال آینده وارد بازار می شود.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا (Moderna) گفت: قیمت واکسن این شرکت کمتر از هزینه تولید واقعی آن است اما شرکت علاقه‌ای به "سود حداکثری" ندارد.
صبح جمعه، "جرالدو ریورا" مجری و روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکا در شبکه فاکس نیوز با طرح این پیشنهاد که واکسن کووید ۱۹ به نام رئیس‌جمهوری امریکا نامیده شود، باعث شگفتی میزبانان برنامه شد.
محققان در مطالعه ای جدید دریافتند به کارگیری هیدروژن درمانی به عنوان یک درمان کمکی در مورد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ حاد موثر است.