علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

استقبال مصرف‌کنندگان از خودروهای برقی، برنامه‌های دولت جدید آمریکا برای کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای و... عواملی هستند که افق بازار این خودروها را امیدبخش کرده‌اند و در این میان، تحولات آینده، اثرات گوناگون بر شرکت‌ها و صنایع جهان خواهد داشت.
گونه نروژی کرونا شامل یک تغییر ژنتیکی به نام (E۴۸۴K) است که در گونه ‌های برزیلی و آفریقای جنوبی نیز مشاهده می‌شود.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به اعلام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: نقش انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا تایید نشده است.

نتایج تحقیق ۷ دانشگاه آمریکا:

چیزی به نام ویروس کرونا وجود ندارد!

روزنامه اسپانیایی «El Correo de España» در گزارشی نوشت که ۷ دانشگاه آمریکا پس از پژوهش هایی اعلام کردند که کووید ۱۹ یک دروغ بزرگ است.
محققان توانسته اند در آزمایشگاه و با استفاده از سلول های بنیادی مغزهای مینیاتوری کوچکی پرورش دهند که قادر به رشد فراتر از مرحله جنینی هستند و می توان از آنها برای مطالعه آلزایمر استفاده کرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: نمی‌توان در مقابل ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا به کشور سد دائمی ایجاد کرد.

مقامات بهداشتی در ژاپن تأیید کرده اند در این کشور اکنون موارد زیادی از ابتلا به گونه جدیدی از کروناویروس شناسایی شده که می تواند کارایی واکسن های موجود برای مقابله با COVID-۱۹ را کاهش دهد.
فوق تخصص بیماریهای عفونی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری تاکید کرد: کشور در شرایط خطرناکی به لحاظ شیوع کرونا قرار دارد و اگر چنانچه هرچه سریعتر از شیوع گسترده بیماری جلوگیری نشود ممکن است تا اواخر اسفند درگیر پیک های شدیدتر بیماری شویم.