علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

پژوهشگران با بررسی‌ ۱۰۰ نمونه بستنی متوجه شدند که میانگین مقادیر قند و چربی بستنی‌ها با استاندارد ملی ایران مطابقت دارد، ولی میزان درج‌شده بر روی برچسب با میزان واقعی قند و چربی بستنی‌ها یکسان نیست.

محققانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام به انجام پژوهشی کرده‌اند که در آن عوامل خطر تهدیدکننده سلامت مادر و نوزاد در جراحی سزارین مورد تبیین واقع شده‌اند.

دولت آمریکا یک ماه پیش حدود ۷ میلیون دز از واکسن‌ آبله را خرید که سال آینده تحویل بگیرد. این‌گونه خریدها باعث کمبود این واکسن شده است. 

مصرف روزانه یک لیوان چای سبز، با کاهش ۱۰ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است و مصرف طولانی مدت آن باعث کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شود.
دکتر حسام باباحسینی گفت: می‌توان به روش‌های درمانی برای مشکل شنوایی رسید که بتواند برای ترمیم یا احیای خواص مکانیکی غشای حلزونی گوش که به دلیل کهولت سن از دست رفته یا در دوره جنینی ایجاد نشده به کار گرفته شود و به روشی موثر برای درمان ناشنوایی دست یافت.
نتایج تحقیق منتشر شده نشان داد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است در معرض خطر بالای اختلال عملکرد روده باشند که منجر به تغییرات شدید در فلور میکروبی روده می‌شود.