علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دلایل سرگیجه معمولا خیلی مشخص نیست و به‌طور کلی رخ دادن آن خیلی رایج است. اگر این حس گاهی برای شما پیش می‌آید جای نگرانی وجود ندارد اما اگر به‌صورت مکرر و بدون هیج دلیل خاصی این مشکل را تجربه می‌کنید، حتما آن را از طریق پزشک پیگیری کنید. می توانید با دکتر مغز و اعصاب صحبت کنید.

انتروویروس‌ها و ویروس پاراآنفلوانزا در تابستان بسیار شایع‌تر هستند به طوری که عفونت‌های ناشی از این ویروس‌ها در تابستان و اوایل پاییز که هوا گرم‌تر و مرطوب‌تر است به اوج خود می‌رسد.
محققان دریافتند که شرکت کنندگان آلوده به انواع آلفا، دلتا و اومیکرون نسبت به افراد آلوده به انواع سویه‌های دیگر، آر ان ای ویروسی بیشتری را هنگام بازدم منتشر می‌کنند. اینها شامل سویه قدیمی مانند نمونه‌ای که برای اولین بار در ووهان، چین شناسایی شد و نمونه‌هایی مانند گاما که با افزایش قابلیت انتقال مرتبط نیستند، بود.

نوجوانی یک دوره حساس و حیاتی برای تکامل و بلوغ مغز است و به همین دلیل، مغز نوجوان به میزان زیادی نسبت به داروهای با مصرف حاد و مزمن آسیب‌پذیر است. با توجه به این‌که گیرنده‌های مواد مخدر در سلول‌های جنسی نیز وجود دارند، این آسیب‌ها می‌توانند از طریق مکانیسم‌های اپی ژنتیک به نسل بعد هم انتقال یابند.