سلامتی در زمستان را با 7 کار ساده تضمین کنید

حفظ عادات غذایی سالم و ورزش بدنی در زمستان صرف نظر از این که در چنین فصل سردی به دنبال گرما هستید بسیار اهمیت دارد.
تصویر سلامتی در زمستان را با 7 کار ساده تضمین کنید

به گزارش سایت خبری پرسون،در این مطلب می توانید با ۷ نکته مهم برای حفظ سلامتی بدن در زمستان آشنا شوید.

۱. از سبزیجات و میوه های فصل زمستان مصرف کنید

پرتقال، گریپ فروت و کیوی از جمله میوه های خوشمزه فصل زمستان هستند. اگر قبلا به این نکته توجه نکرده اید، حالا که می دانید باید انواع میوه ها و سبزیجات فصل زمستان را به لیست رژیم غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید میوه را در وعده غذایی صبحگاهی خود مصرف کنید. همچنین باید سبزیجات این فصل را به وعده‌های غذایی اصلی خود اضافه کنید. سبزیجات فصل زمستان مانند کلم بروکلی، هویج و گل کلم برای سلامت بدن و تقویت ایمنی بدن شما فوق العاده هستند.

۲. برای حفظ سلامتی در زمستان چای بنوشید

مردم چین باستان عاشق نوشیدن چای هستند. در سال های اخیر نیز خواص بینظیر آن کانون توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. ترکیبات دارویی چای سیاه و سبز مانند فلاونوئید و خاصیت آنتی اکسیدانی آن ها بر سلامت بدن تاثیر دارند. بر اساس مطالعات، افرادی که به طور منظم چای مصرف می کنند، رگ های خونی قوی تری دارند و خطر ابتلا به بیماری قلبی در آن ها کمتر است. شما با نوشیدن چای در زمستان می توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید و از بیماری های احتمالی فصلی جلوگیری کنید.

۳. ورزش کنید

یک رشته ورزشی انتخاب کنید تا تناسب اندام خود را در این فصل حفظ کنید. در طول زمستان، فعالیت مختلف و لذت بخش زیادی مانند مانند یوگا، بولینگ، رقص، فوتبال و غیره وجود دارد که می توانید در آن ها شرکت کنید. اگر شناگر فوق العاده ای نیستید، حرکات ایروبیک در قسمت کم عمق استخر می تواند بهترین گزینه باشد.

۴. برای حفظ سلامتی در زمستان کمتر بنشینید

منفعل نباشید، همیشه حتی در خانه سعی کنید فعالیت جسمانی داشته باشید. وقتی در حال دیدن برنامه مورد علاقه خود هستید، کمی اطراف اتاق قدم بزنید، حرکات کششی انجام دهید. سعی کنید نظافت خانه را با سرعت بیشتری انجام دهید. رقص کنید یا ورزش سبکی در خانه داشته باشید. از ورزش کردن در گرمای خانه لذت ببرید.

۵. به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید

وضعیت آب و هوایی را دنبال کنید و اگر هوا برای بیرون رفتن خوب است، برای خرید به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید. حتی اگر خریدی ندارید پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید. به جای آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید. بهترین کار فعال نگهداشتن اعضای بدن در زمستان است و چه چیزی بهتر از ورزش. فرقی نمی کند به دنبال باشگاه باشید یا از موقعیت های ساده ای مثل پیاده روی و خرید استفاده کنید. شما با انجام چنین فعالیت هایی به حفظ سلامتی خود در زمستان کمک خواهید کرد.

۶. حتما ساعاتی را بیرون از خانه سپری کنید

اگر به دنبال حفظ سلامتی در زمستان هستید، برای ساعاتی بیرون از خانه بروید. حتما متوجه شده اید که در هوای گرم داخل خانه شما را وسوسه می کند تا پا بیرون نگذارید، اما باید خود را مجبور به بیرون رفتن کنید. باید خودتان را مجبور کنید که ساعاتی را در هوای تازه بگذرانید. خیلی از افراد به دلیل ماندن در خانه دچار کمبود ویتامین D می شوند که برای سلامت شان مضر است.

۷. برای حفظ سلامتی در زمستان بدن خود را هیدارته نگهدارید

حتما در مطالب مختلف به شما توصیه شده که در فصل تابستان بدن خود را هیدراته نگهدارید. اما انجام این کار در زمستان نیز به همان اندازه ضروری است. پوشیدن چندین لایه لباس هنگام ورزش در هوای سرد باعث تعریق شما می شود. برای جبران آن باید مایعات بیشتری مصرف کنید. به جای نوشیدن قهوه و چای بیشتر آب بنوشید، زیرا این نوشیدنی ها باعث کم آبی بدن شما می شوند.

منبع:خبرنامه

457490