جدیدترین و موثرترین روش درمان یک بیماری پوستی در ایران

مدیرعامل بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری از درمان نوعی بیماری پوستی ویتیلیگو (Vitiligo) با روش سلول درمانی در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.


تصویر جدیدترین و موثرترین روش درمان یک بیماری پوستی در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل ازدانشگاه علوم پزشکی ایران، مصطفی ده‌مرده‌ئی تصریح کرد: این درمان با بکارگیری محصول تولید یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد برکت محقق می‌شود و در دو مرحله جراحی دو روزه؛ در گام نخست پوست بیمار برداشته می‌شود و در روز بعد با انجام کار تجزیه، پوست جدید به بیمار تزریق می‌شود.

ده‌مرده‌ئی با بیان اینکه یکی از جدیدترین درمان‌های بیماری ویتیلیگو (Vitiligo) درمان با سلول بیمار است، افزود: عارضه ویتیلیگو (Vitiligo) نوعی بیماری است که پوست بیمار سفید می‌شود. این بیماری از بدو تولد رخ نمی‌دهد و بیشتر خودایمن است و تاکنون درمان‌هایی که برای آن مطرح بوده، حاصلی نداشته است. درمان جدید نیز موثرترین درمان در حال حاضر محسوب می‌شود، ولی با این وجود نمی‌توان به طور صددرصد برای درمان این بیماری تضمین داد.

ده‌مرده‌ئی درباره تعداد بیماران مبتلا به این عارضه در کشور اظهارداشت: تعداد این بیماران در کشور مشخص نیست، ولی افراد زیادی برای درمان این بیماری مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درمان ویتیلیگو در کشور‌های بسیار پیشرفته با قیمت بسیار بالایی انجام می‌شود، افزود: اگر این بیماری درمان نشود از نظر ظاهر برای فرد ایجاد ناراحتی می‌کند و بیمار از این ظاهر بر روی پوست خود گلایه خواهد داشت.

ده‌مرده‌ئی تصریح کرد: این درمان با بکارگیری محصول تولید یک شرکت ایرانی متعلق به بنیاد برکت محقق می‌شود و در دو مرحله جراحی دو روزه؛ در گام نخست پوست بیمار برداشته می‌شود و در روز بعد با انجام کار تجزیه، پوست جدید به بیمار تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است، گفت: بیمارستان شهید مطهری نخستین مجوز درمان ویتیلیگو (Vitiligo) را در کشور دارد و امیدواریم یک خدمت نوین در بهترین شرایط استاندارد به بیماران ویتیلیگو (Vitiligo) ارائه شود.

مدیرعامل بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری، تاکید کرد: امیدواریم با این درمان بتوان مشکلی از بیماران برطرف کرد و بیماران برای این درمان مجبور به سفر به کشور‌های دیگر نشوند.

ده‌مرده‌ئی با بیان اینکه این درمان سرآغاز درمانی‌های سلولی خواهد بود، افزود: مرکز سلول‌های بنیادی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است؛ یکی از ۹ مرکز نوآوری است که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دارد و بیمارستان شهید مطهری این درمان را شروع کرده است و امیدوراریم آن را در دانشگاه علوم پزشکی ایران ارتقا دهیم.

506273