دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

طهرانچی با اشاره به کم اقبالی داوطلبان به انتخاب رشته تاکید کرد: 52 درصد از داوطلبان به آموزش حافظه محور مدرک گرا نه گفتند، بدانید که آن‌ها با دانشگاه قهر نیستند آن‌ها با دانشگاه مدرک‌گرا قهر کرده‌اند. دیگر جوان 18 ساله به هر قیمتی دانشگاه را نمی‌خواهد. دانشگاه‌ها باید این تغییر را درک کنند اگر این فضا درک نشود امروز نمی‌توانیم مهمان‌پذیر خوبی باشیم. باید فضای دانشگاه و مدرسه را در شأن جوانان آماده کنیم.
با توجه به تسریع در روند واکسیناسیون کشور و واکسیناسیون اغلب جامعه دانشگاهی، دانشگاه صنعتی شریف شرایط جدید دورکاری در این دانشگاه را اعلام کرد.
در حکمی از سوی وزیر بهداشت؛

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر عبدالرضا پازوکی را به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران منصوب کرد.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای دانشجویانی که بنا به شرایط کرونایی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند دو نیم سال تحصیلی تسهیلات خوابگاهی و تغذیه ای پیش بینی کرد.

وزیر علوم در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛

نیازمند ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش هستیم

زلفی گل گفت: نیازمند به مأموریت‌گرایی، حرکت همگام با نیازهای جامعه و ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش هستیم.

روزانه بیش از صدها نفر با هواپیما از ایران به کشورهای دیگر سفر می‌کنند؛ برخی از مسافران هواپیماها می‌روند که بمانند در این میان تعداد دانشجویان ایرانی در خارج ازکشور طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ با افزایش ۳/۲ برابری همراه بوده است.