دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اطلاعات ارائه شده درخصوص تعداد پزشکان در ایران کاملا اشتباه است، اظهار داشت: اطلاعاتی که اعلام کردم برای سال ۲۰۱۸ است و براساس اطلاعات کنونی، در ایران به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۷.۱ پزشک داریم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴، این عدد به بالای ۱۸ خواهد رسید که تقریبا نزدیک به مطلوب است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: ضمن اینکه کیفیت آموزشی ما افت نکرده و مشکلی از این بابت نداریم اما ترجیح می‌دهیم که آموزش حضوری باشد به این ترتیب اگر آموزش‌ها حضوری باشد قطعا کیفیت آموزش بهتر خواهد بود.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی در واکنش به اخبار مربوط به بسته شدن حساب دانشجویان ایرانی در کره جنوبی اعلام کرد ایمیل ارسالی به تعدادی از دانشجویان ایرانی ناشی از سو تفاهم آن دانشگاه و شعبه بانک KEB بوده است.
پذیرفته شدگان نهایی مقطع کارشناسی آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز اموزش عالی سال ۱۴۰۰ که دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند، تا پایان امروز شنبه ۱۰ مهر ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند.
وزیر علوم در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اعلام کرد؛

افزایش تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها/ آموزش دانشجویان کارشناسی این ترم"مجازی" است

وزیر علوم با تاکید بر این که علاوه بر دوره کارشناسی، آموزش دروس نظری تحصیلات تکمیلی نیز به صورت مجازی خواهد بود، گفت: امیدوارم با تسریع واکسیناسیون دانشجویان شاهد حضور تمامی دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

مطیعی گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی با افزایش ۳۰ درصدی طی چند روز گذشته آغاز شد و این وام‌ها از مهرماه پرداخت خواهد شد.