شرایط واگذاری خوابگاه به دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد

اداره خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس شرایط واگذاری خوابگاه مجردی به دانشجویان جدیدالورود وزارت علوم دوره روزانه مقطع دکتری را اعلام کرد.
تصویر شرایط واگذاری خوابگاه به دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس شرایط ارائه خوابگاه را اعلام کرده است. در بخشی از این شرایط آمده است: با توجه به محدودیت ظرفیت خوابگاهی در پردیس مرکزی دانشگاه، دانشکده کشاورزی و دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی شهرستان نور، واگذاری خوابگاه مجردی به متقاضیان واجد شرایط به صورت تدریجی، در طول نیم‌سال‌های اول و دوم و متناسب با ظرفیت‌های خالی، خواهد بود.

متقاضیان خوابگاه باید در تاریخ‌های اعلام شده به سامانه گلستان مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم‌های تقاضای خوابگاه خود اقدام کنند.

مدیریت دانشجویی دانشگاه بعد از دریافت تقاضاها، نسبت به اولویت‌بندی و اختصاص خوابگاه اقدام و نتیجه (خوابگاه و اتاق اختصاص یافته) را به صورت سیستمی به اطلاع دانشجویان خواهد رساند. دانشجویان برای تقاضا و تعیین خوابگاه و اتاق، به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

ثبت نام غیرحضوری خوابگاه دانشجویان دکتری وزارت علوم از امروز ۱۱ شهریور تا ۱۶ شهریور در سامانه گلستان انجام می‌شود.

کلیه مراحل مربوط به ثبت‌نام غیرحضوری، تقاضای خوابگاه و استعداد درخشان از طریق سامانه جامع گلستان انجام می‌شود و چگونگی ورود به سامانه گلستان به واسطه شناسه کاربری و رمز عبور در راهنمای تصویری ثبت‌نام غیرحضوری اعلام شده است.

دانشجویانی که به هر دلیلی بعد از مهلت مجاز، درخواست خوابگاه خود را ارائه کنند، در انتهای لیست متقاضیان خوابگاه قرار خواهند گرفت.

حداکثر مهلت استفاده از خوابگاه در صورت وجود شرایط اسکان برای مقطع کارشناسی ارشد پایان ترم چهارم تحصیلی و برای مقطع دکتری پایان ترم هشتم تحصیلی است و قابل تمدید نخواهد بود.

دانشگاه تربیت مدرس خوابگاه متأهلی ندارد و متقاضیان واجد شرایط، می‌توانند مطابق ضوابط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و یا صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درخواست کمک ودیعه مسکن کنند.

مدارک لازم جهت آپلود در سامانه گلستان به دانشجویان اعلام شده است و دانشجویان باید از قبل آن‌ها را اسکن و بارگذاری کنند.

مدارک لازم شامل سند تعهد محضری (بارگذاری این سند صرفاْ برای دانشجویان وزارت بهداشت متقاضی خوابگاه مجردی ضروری است.)، سند تعهد محضری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت است.

تذکر: برای ضامن بازنشسته (غیرنظامی) گواهی کسر از حقوق با عنوان: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است.

لیست مدارک غیرضروری، اما امتیازآور شامل موارد زیر است:

  • گواهی ثبت اختراع از سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران
  • گواهی اشتغال به کار (دولتی رسمی، دولتی پیمانی و دولتی قراردادی)
  • گواهی نویسنده پایان‌نامه برتر دانشجویی
  • گواهی نویسنده کتاب برتر سال دانشجویی
  • گواهی تألیف کتاب، ترجمه کتاب و پذیرش یا چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی یا خارجی و ارائه و پذیرش مقاله در همایش‌های خارجی و داخلی
  • گواهی معدل مؤثر در پذیرش (معدل ۱۷ به بالا)
  • گواهی کسب رتبه اول تا سوم در تیم‌های ملی یا دانشگاهی در مقاطع قبل
  • گواهی خانواده شهید، فرزند شهید، رزمنده، آزاده، فرزند آزاده، جانباز و یا فرزند جانباز
  • گواهی فوت پدر
  • گواهی سرپرست خانوار
  • گواهی مربوط به هر گونه معلولیت یا نقص عضو
  • هر گونه گواهی مربوط به داشتن بیماری خاص
  • گواهی کمیته امداد یا سازمان بهزیستی

دانشجویان مشمول آئین‌نامه استعداد درخشان که متقاضی خوابگاه مجردی هستند باید مدارک مرتبط با آئین‌نامه مذکور را در بخش مرتبط با استعداد‌های درخشان سامانه گلستان آپلود کنند و این مدارک پیش از تخصیص خوابگاه، توسط دفتر استعداد‌های درخشان تأیید شود تا حداکثر امتیاز خوابگاهی را کسب کنند.

مراحل تکمیل و ثبت درخواست خوابگاه در سیستم جامع گلستان، مرحله اطلاعات خوابگاهی دانشجو، مرحله درخواست خوابگاه و مرحله ارسال فایل مدارک به ترتیب باید در سامانه تکمیل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

509043