زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد + مدارک مورد نیاز و آخرین اخبار

ثبت نام کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت مراکز در روزهای آتی آغاز می‌شود.
تصویر زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد + مدارک مورد نیاز و آخرین اخبار

به گزارش سایت خبری پرسون، شب گذشته اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی رو روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. و از این‌رو عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام از روز یکشنبه ۱۴۰۲/۶/۱۹ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

مدارک لازم ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ (به جز دانشگاه آزاد اسلامی)

ردیف مدارک
۱ اصل شناسنامه و کارت ملی
۲ شش قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ تهیه شده در سال جاری
۳ مدرک وضعیت نظام وظیفه (برای برادران) صفحات ۲۰ و ۲۱ دفترچه راهنمای شماره یک آزمون کارشناسی ارشد
۴ اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع
۵ اصل یا گواهی مدرک کارشناسی (برای قبول شدگان نیمسال اول تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ و نیمسال دوم ۳۰ بهمن ۱۴۰۲) مدرک کارشناسی (لیسانس‌) مورد تأیید وزارت علوم‌، یا وزارت بهداشت‌، یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره کارشناسی (لیسانس‌) قید شده باشد
۶ گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی (لیسانس‌) برای آن دسته از متقاضیانی که با توجه به مفاد آئین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۷۷۸۹۷/۲۱ مورخ ۵ مرداد ۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم با امتیاز رتبه اول پذیرفته شده‌اند.
۷ پذیرفته‌شدگانی که دارای مدرک تحصیلی معادل هستند:
دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آئین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم که طی بخشنامه ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ توسط معاونت آموزشی وزارت علوم به تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند. آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه ۴۳۲ مورخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند. ضمنان بر اساس مصوبه جلسه ۷۷۱ مورخ ۲۸ آبان ۹۴ و نامه شماره ۵۷۱۴/ ۹۹/ دش مورخ ۳۰ تیر ۹۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۷۷۶۳۳/ ۲ مورخ ۲۸ مرداد ۹۴ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.
۸ براساس مصوبه جلسه ۵۴۸ مورخ ۲۸ مهر ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق دوره سطح ۲ را گذرانده‌اند و یا تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند، منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک از کدرشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت کنند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. این دسته از متقاضیان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر شده است در اختیار داشته باشند.
۹ پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه مدرک کارشناسی (لیسانس‌) نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی (لیسانس‌) با محتوی فرم این اطلاعیه (قابل دریافت از دانشگاه‌های محل قبولی) را ارائه کنند.
۱۰ متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.
۱۱ آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (۱۱ تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۲) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در دفترچه را از مؤسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی دریافت و آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.
۱۲ معدل مدرک کارشناسی پذیرفته شده باید با معدلی که قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به سازمان اعلام کرده، و یا در مراحل بعد اصلاح کرده است، یکسان باشد. از ثبت‌نام قطعی آن دسته از متقاضیانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد. افراد دارای مغایرت معدل یادآوری را مطالعه کنند.

ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی اصفهان

پذیرش اینترنتی

(به صورت غیرحضوری)

دوشنبه و سه‌شنبه

۱۴۰۲/۰۶/۲۰ و ۱۴۰۲/۰۶/۲۱

از طریق سامانه گلستان

https://golestan.iut.ac.ir/

ثبت‌نام و اخذ واحد

(به صورت غیرحضوری)

یک‌شنبه تا سه‌شنبه

۱۴۰۲/۰۶/۲۶ تا ۱۴۰۲/۰۶/۲۸

از طریق سامانه گلستان

https://golestan.iut.ac.ir/

زمان شروع کلاس‌ها

(به صورت حضوری)

شنبه

۱۴۰۲/۰۷/۰۱

-

دریافت کارت دانشجویی

(به صورت حضوری)

شنبه، دوشنبه و سه شنبه

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ،۱۴۰۲/۰۷/۰۳و ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

مراجعه حضوری به

مدیریت خدمات آموزشی

از ساعت ۸ الی ۱۵

تحویل مدارک (به صورت حضوری)

شنبه تا دوشنبه

۱۴۰۲/۰۷/۰۸ تا ۱۴۰۲/۰۷/۱۰

مراجعه حضوری به

مدیریت خدمات آموزشی

ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه ثبت‌نام از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی انجام می‌شود همه پذیرفته‌شدگان لازم است از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور تا چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام به سامانه آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

509318