دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

بر اساس ویرایش ۲۰۲۲ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» که در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شده است، دانشگاه تهران با امتیاز ۵۷.۲ در جایگاه نخست ملی، ۵۸ آسیا و ۳۵۳ جهانی جای گرفته است.
به نظرم این جریان، شبیه ماجرای مارک درباره لباس‌هاست. مثل بعضی‌ها که وقتی می‌خواهند پوشاک بخرند، برایشان مهم است لباسشان مارک باشد و فقط مارک‌دار بودن را معیار خوب بودن جنس لباس می‌دانند، در موضوع واکسن هم برخی افراد دلشان می‌خواهد مارک خاصی را تزریق کنند...

در حالی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بازگشایی دانشگاهها از ۱۵ آبان ماه را داده است که زمزمه های وقوع پیک ششم، حضوری شدن آموزش دانشجویان را بار دیگر با چالش رو به‌رو کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا شرایط برای شکوفا شدن دانشجویان و استعدادهای نهفته آن‌ها فراهم شود گفت: سعی بر آن است که دانشجویان نخبه در جایگاه مناسب خودشان قرار گیرند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران به تازه ترین تصمیم دانشگاه تهران در مورد آموزش حضوری اشاره کرد و گفت: درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها در حال مذاکره با وزارت علوم هستیم و برای رسیدن به این مهم برنامه‌ریزی جامعی در دانشگاه تهران باید اتفاق بیفتد تا بتوانیم دوره‌های حضوری را برگزار کنیم.
دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام با بیان اینکه شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام ۵۷ کشور اسلامی را تحت پوشش دارد گفت: هم‌اینک بیش از ۳۰ میلیون دانشجو تحت آموزش‌های مجازی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم را منصوب کرد.