دکتر طهرانچی:

دانشگاه آزاد اسلامی در حال جوان‌گرایی در بدنه هیأت علمی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: این دانشگاه در حال پوست‌اندازی و جوان‌گرایی در بدنه هیأت علمی است.
تصویر دانشگاه آزاد اسلامی در حال جوان‌گرایی در بدنه هیأت علمی است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی «توسعه مهارت‌های مدیریتی نوآورانه و تحول‌گرا» ویژه روسا و معاونان هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های شرقی، جنوبی و مرکزی که در واحد اصفهان برگزار شد، با تبریک عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: این عملیات، هیمنه پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم فروریخت و یک پیروزی بزرگ برای مردم فلسطین است. خداوند در آیه ۱۱۲ سوره مبارکه نحل، شهر و قریه‌ای را مثال می‌زند که «اهل آن نعمت‌های خدا را کفران کردند، خدا هم به موجب آن کفران و معصیت طعم گرسنگی و ترس را به آنها چشانید و چون لباس، سراپای وجودشان را پوشاند.» بنابراین نقش افراد اجتماع در شکل‌دهی آینده بسیار مهم است و تک‌تک افراد یک مجموعه موثر هستند. اگر جامعه و مجموعه‌ای نعمت‌های خدا را قدر نداند، امنیت و اقتصاد از آن گرفته می‌شود.

دکتر طهرانچی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۸ سوره ابراهیم می‌فرماید «أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ». براساس این آیه شریفه؛ مردم نعمت خدا را به کفر مبدل ساختند و خود و قوم خود را به دیار هلاکت بردند. نقش مدیران در جامعه و سازمان مهم است، چرا که می‌توانند قوم خود را به نابودی ببرند. منابعی که در اختیار ماست، نعمت‌های خداوند است و باید به درستی از آن استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ندیدن نعمت‌های الهی باعث می‌شود به دست خودمان اتفاقاتی را رقم بزنیم که نعمت‌های الهی گرفته شود، گفت: این نشست تخصصی به منظور انتقال تجربیات موفق دانشگاه آزاد اسلامی در دیدن نعمت‌های الهی و استفاده از آنها برگزار شده است. بحمدالله با رویکردی که در دانشگاه داشتیم، امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی در جذب دانشجو از طریق آزمون و رشد ۲۰ درصدی در پذیرش براساس سوابق تحصیلی بودیم. این موضوع نشان می‌دهد که اگر در مسیر قدردانی نعمت‌های الهی یک قدم برداریم، خداوند صد قدم گشایش ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حضور وزیر علوم مالزی در واحد اصفهان (خوراسگان) و امضای تفاهم‌نامه همکاری با این دانشگاه، گفت: فعالیت‌های برجسته دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حوزه تولید بذر، شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایشگاه‌های تخصصی باعث شناخته شدن این دانشگاه در سطح بین‌المللی شده و وزیر علوم مالزی علاقه‌مند به همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناورانه با این دانشگاه بود. این تفاهم‌نامه همکاری با روسای پنج دانشگاه مهم کشور مالزی شامل دانشگاه‌های UM , UPM , UKM , UMPSA , UITM و موسسه EMGS به امضا رسید.

منبع: ایسنا

533383