پذیرفته‌شدگان کنکور امروز به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند

پذیرفته‌شدگان کنکور برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام امروز باید به سایت دانشگاه‌ یا مؤسسه آموزشی محل قبولی خود مراجعه کنند.
تصویر پذیرفته‌شدگان کنکور امروز به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ چند روزی است که منتشر شده است.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.

با توجه به اینکه امسال نتایج کنکور دیرتر از سال‌های گذشته منتشر شد، ثبت‌نام و شروع کلاس‌ها نیز با تأخیر صورت می‌گیرد، از این رو پذیرفته‌شدگان کنکور از امروز باید برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

براساس این گزارش، زمان آغاز کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی از روز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.(برنامه کلاس‌های هر رشته در سایت دانشکده مربوطه درج شده است)

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزشی دانشگاه تهران به نشانی academics.ut.ac.ir مراجعه شود.

پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز باید برای ثبت ‌نام اینترنتی از روز سه شنبه ۱۸ مهر تا یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت ثبت نام به آدرسhttps://sipad.tums.ac.ir/stdnew و وارد کردن کد ملی به‌ عنوان کد کاربری و شماره شناسنامه به‌ عنوان رمز عبور با تکمیل فرم ها و اسکن مدارک ثبت‌نامی مشروحه زیر نسبت به ثبت‌نام اینترنتی خود اقدام کنند.

همچنین ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور از طریق سامانه گلستان به صورت غیر حضوری از تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۲ آغاز می‌ شود.

پذیرفته‌شدگان دیگر دانشگاه‌ها نیز براساس آنچه در سایت دانشگاه آمده است می‌توانند برای ثبت‌نام و شروع کلاس‌ها اقدام کنند.

منبع: فارس

532971