اعلام ظرفیت جدید آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

داوطلبان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی با توجه به اضافه شدن ظرفیت جدید می‌توانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.
تصویر اعلام ظرفیت جدید آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی

به گزارش سایت خبری پرسون، با وجود پایان فرصت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی اما با توجه به اعلام ظرفیت جدید افرادی که تمایل دارند در مراحل تکمیل ظرفیت آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir در آن ثبت‌نام کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تمامی فارغ‌التحصیلان سال ۱۴۰۲ و دستیاران رشته‌های تخصصی با پایان دوره آموزشی حداکثر تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ که موفق به کسب قبولی در مراحل کتبی و شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ۱۴۰۲ در رشته‌های بیماری‌های داخلی، کودکان، بیهوشی و جراحی عمومی شده‌اند (به جز افرادی که در مقطع تخصصی با استفاده از سهمیه خانم‌ها، مناطق محروم، اعم از مازاد مناطق محروم و یا قانون برقراری عدالت آموزشی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند) می‌توانند در این مرحله شرکت کنند.

مرحله تکمیل ظرفیت چهلمین دوره آزمون پذیرش فوق تخصصی سال ۱۴۰۲ در راستای تأمین نیروی انسانی فوق تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اجرا شده است.

افراد واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت:

- عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته‌های فوق تخصصی پزشکی و دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و دکتری تخصصی (PhD)

تبصره: دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبول شدگان آزمون نهایی و گواهینامه فوق تخصصی در یکی از رشته‌های پزشکی بالینی مجاز به شرکت مجدد در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نیستند.

- داوطلبانی که در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی شرکت کرده و پذیرفته نشده‌اند.

- تمامی فارغ‌التحصیلان سال ۱۴۰۲ و دستیاران رشته‌های تخصصی با پایان دوره آموزشی حداکثر تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ که موفق به کسب قبولی در مراحل کتبی و شفاهی آزمون دانشنامه تخصصی شهریور ۱۴۰۲ در رشته‌های بیماری‌های داخلی، کودکان، بیهوشی و جراحی عمومی
شده‌اند (به جز افرادی که در مقطع تخصصی با استفاده از سهمیه خانم‌ها، مناطق محروم، اعم از مازاد مناطق محروم و یا قانون برقراری عدالت آموزشی مورد پذیرش قرار گرفته‌اند).

- پذیرش این گروه از داوطلبان با رعایت حداکثر تعداد مورد توافق صورت می‌گیرد.

- تمام دارندگان مدرک دانشنامه تخصصی در رشته‌های پیش نیاز بیماری‌های داخلی، کودکان، بیهوشی و جراحی عمومی که تعهدات موضوعه ضریب K ایشان به اتمام رسیده است.

در این دوره از آزمون داوطلبان رشته‌های فوق تخصصی بیماری‌های ریه، خون و سرطان بالغین، نفرولوژی، مراقبت های ویژه، کلیه کودکان و خون و سرطان کودکان، جراحی قلب، جراحی توراکس، و جراحی کودکان با داشتن دانشنامه سال جاری رشته تخصصی مرتبط مورد نیاز، ضرورتی برای سپری کردن تعهده دوره تخصصی (ضریب کا) قبل از شرکت در آزمون ندارند. در صورت قبولی انجام تعهدات این دسته از داوطلبان به پس از فارغ‌التحصیلی موکول می شود.

ظرفیت جدید برای تکمیل ظرفیت شامل ۲ نفر در رشته عفونی کودکان و یک نفر در رشته روانپزشکی کودک و نوجوان دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شده است.

تاریخ ثبت نام و شروع به دوره این گروه از پذیرفته شدگان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

533633