دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: مبالغ وام‌های دانشجویی۳۰ درصد رشد و وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی درباره اهم برنامه‌های خود گفت: یکی از محوری‌ترین کارهای ما در دانشگاه علامه این است که تحول در علوم انسانی را به یک گفتمان مسلط علمی تبدیل کنیم تا اساتید ما درباره چیستی و چرایی آن بحث کنند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، دانشجویان را به ۴ دسته متعالی، متعادل، متزلزل و متلاشی از لحاظ روانی تقسیم بندی کرد و گفت: حل مشکل دانشجویان پر خطر باید در اولویت باشد.

هوش مصنوعی فرصت‌ها و چالش‌هایی را به بخش آموزش عالی ارائه کرده و این پتانسیل را دارد که بسیاری از حوزه‌های آموزش عالی از جمله مدیریت دانشگاه و تولید محتوای هوشمند را تغییر دهد.

وزیر علوم در نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌ها:

فروش املاک دانشگاه‌ها برای پرداخت حقوق، خط قرمز من است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست رؤسای دانشگاه‌های معین کشور، با تاکید بر ضرورت افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها این مهم را یک ضرورت بدانند. فروش املاک و اموال دانشگاه‌ها به منظور تامین اعتبار برای پرداخت حقوق و مزایای ناشی از افزایش‌های اخیر، جایز نیست و این موضوع خط قرمز من است. اجازه نمی‌دهم حتی یک متر از املاک دانشگاه‌ها از دست برود.
جزئیات مرحله تکمیل ظرفیت چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد. این مرحله به رشته‌های بیماری های داخلی، بیماری‌های عفونی، کودکان، بیهوشی و طب اورژانس اختصاص دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور از اهتمام ویژه بر احیای برخی واحدهای دانشگاه خبر داد که دارای فضای فیزیکی مناسب هستند و می‌توان با راه اندازی برخی رشته‌های میان رشته‌ای آنها را پویا و فعال کرد.

در حالی از ۱۵ آبان ماه آموزش حضوری دانشگاه‌ها آغاز شده که وضعیت وخیم بودجه‌ای و از طرفی پیش خور شدن اعتبارات به دلیل اجرای قانون همسان‌سازی، چالش های عدیده‌ای را پیش روی مدیران قرار داده است.