دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در نیمه اول مهر ماه خبر داد و گفت: سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از ۱۵ مهر به بعد آغاز خواهد شد.
معاون وزیر علوم از سپرده شدن مسئولیت هماهنگی، راهبری و ارائه تاییدیه صحت مدارک تحصیلی متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی به یکی از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه خبر داد.
مهلت انتخاب رشته متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در آزمون سراسری(به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) تا ساعت ۲۴ شنبه ۲۵ شهریور تمدید شد.
دولت‌هایی موفق هستند که با دو اصل برنامه‌ریزی علمی معین و اجرایی، برنامه‌هایشان را مدیریت کنند و نقدهای مراکز علمی را بشنوند و جدی بگیرند!
روابط عمومی دانشگاه تهران نوشت: در دو سال اخیر هیچ موردی مبنی بر "اخراج هیات علمی" در دانشگاه تهران رخ نداده است. تولیدکنندگان اخبار جعلی، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، آنچه که در واقع "عدم ارائه واحد درسی به یک مدرس مدعو و حق‌التدریس" است را تحت عنوان "اخراج استاد دانشگاه تهران" نشر می‌دهند.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای شفاف سازی اخراج اساتید دانشگاه توسط برخی از جراید اینفوگرافی را منتشر کرد. براین اساس با ۹ نفر از اساتید دانشگاه قطع همکاری شده است.
رئیس مرکز فناوری کشاورزی در محیط‌های کنترل‌شده و آزمایشگاه فتوسنتز و واکنش‌های نوری دانشگاه تهران اعلام کرد: دانشگاه تهران جزو سه مرکز دانشگاهی برتر دنیا در تولید علم در زمینه کشاورزی محیط‌های کنترل‌شده قرار گرفت.
توضیح دانشگاه تهران به خبر تدریس سعید حدادیان:

حدادیان مدرک دکتری دارد/ واحدهای او برای مقطع کارشناسی و ارشد است

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران گفت: حاج سعید حدادیان از سال ۹۷-۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند.
ثبت نام آزمون استخدامی وزارت امور خارجه به منظور تامین و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز در مشاغل دیپلماتیک و اداری از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی wwww.hrtc.ir قابل انجام است.
براساس علم مدیریت بحران، تصمیمات بر اساس تبیین‌های غلط، موج جدیدی از بحران را می‌آفرینند. اما با این پیش‌فرض، باز هم متاسفانه در شرایط کنونی شاهد تصمیماتی عجولانه بر اساس تصمیمات غلط هستیم. اساسا تحلیل‌ غلط هم به علت فهم غلط از مساله و هم ساده کردن صورت مساله است.