دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس دانشگاه تهران به تشریح فرایند جذب اساتید مدعو در این دانشگاه پرداخت و گفت: ادامه فعالیت یا قطع همکاری با اساتید مدعو در دانشگاه تهران سیاسی نیست بلکه ما متناسب با سابقه علمی و رضایت دانشجو در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وزیر علوم با بیان اینکه طرح‌های دستیار فناوری، برگزاری تور فناوری و پسا دکتری از جمله برنامه‌های جدید وزارت علوم در زمینه ارتباط علم و صنعت است، گفت: با اذن مقام معظم رهبری دانش‌آموختگان دکتری می‌توانند به عنوان امریه سربازی جذب دوره پسا دکتری شوند که می‌تواند بدنه پژوهش و فناوری ما را تقویت کند.
یک گروه هکری ادعا کرده که ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم توسط آنان هک شده است.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه‌ای با تشکر از مواضع رییس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع خانواده، برای تبیین اهمیت، تقویت و ثبات خانواده در داخل کشور و پیگیری برای تصویب سیاست‌های اثربخش در خانواده‌محور شدن بیش از پیش فعالیت‌ها اعلام آمادگی کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

طرح مجلس برای تغییر در کنکور در سال ۱۴۰۳ اجرایی نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که مصوبه اخیر مجلس برای تغییر در نحوه برگزاری به کنکور سال ۱۴۰۳ نمی‌رسد و در صورت تایید شورای نگهبان از سال ۱۴۰۴ قابلیت اجرایی دارد.
پس از یک سال کشمکش، نمایندگان مجلس روز گذشته کلیات مصوبه جنجالی شورای عالی انقلاب فرهنگی را اصلاح کردند، اقدامی که نه تنها نگرانی کنکوری‌های سال ۱۴۰۳ و خانواده‌های آنها را کم نکرد بلکه وضعیت این داوطلبان را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:

تغییرات احتمالی به کنکور ۱۴۰۳ نمی‌رسد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه تغییرات احتمالی کنکور به آزمون سال ۱۴۰۳ نمی‌رسد، گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده ۵۰ درصد خواهد بود.
اخراج اساتید از دانشگاه‌ها، اخراج دیگری است یا اخراج خود از جامعه و تاریخ!

به وقت آب شدن یخ ها

اخراج هر استاد، در واقع، به‌ کار گرفتن یا استخدام او در دانشگاه بزرگ‌تر است. اندکی تامل کنند و ببینند این اخراج که می‌کنند، اخراج دیگری است از دانشگاه یا اخراج خود است از جامعه و تاریخ.
یکی از تبعات ساده‌سازیِ علم و سهولت‌پیشگی در به‌کارگیری مدرّسان، بازشدن ساده و آسان و بیش از اندازه سهل‌گیرانه در منافذ پذیرش دانشجو بود، که پایین‌ترین‌ها از حیث رتبه و تراز، بر صندلی‌های علم‌آموزی علوم انسانی نشستند.
روز نخست اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صبح امروز با حضور وزیر علوم در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.