دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت مطرح کرد:

پیش‌بینی برای فراخوان ۳۰۰۰ عضو جدید هیات‌علمی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با توجه به پیگیری مستمر وزیر بهداشت، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و ریاست‌جمهوری در زمینه فراخوان‌های آتی، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰۰ فراخوان جدید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نقش این سازمان در برگزاری آزمون آیلتس منحصراً "نظارتی" است، گفت: برگزاری این آزمون برعهده شرکت های خصوصی است بنابراین افشای سؤالات آزمون ربطی به سازمان سنجش ندارد.

داوطلبان آزمون سراسری برای اینکه بتوانند انتخاب رشته مناسبی داشته باشند، بهتر است که قبل از هر چیز از تکنیک‌های مهم گزینش کد رشته محل‌های کنکور سراسری آگاهی یابند، چراکه با اطلاع از نحوه اولویت‌بندی و چگونگی تکمیل فرم انتخاب رشته شرایط و شانس قبولی در دانشگاه‌های مورد نظر آنها افزایش می‌یابد.
در حالی که گزارشات رسمی حاکی از تقلب گسترده در کنکور سراسری و قبولی دانشجویان متقلب در دانشگاه ها می کند، انفعال رئیس جمهور و وزارت علوم دولت رئیسی و عادی سازی حضور متقلبان در دانشگاه ها، موجی از ناامیدی را در صدها هزار دانش آموز پدیدآورده است. ناامیدی از وعده رئیسی برای مبارزه با فساد.
اگر تصمیم به تحصیل در ترکیه دارید حتما نام آزمون یوس را شنیده اید. مراکز و وبسایت های بسیاری این روزها با هدف آموزش و ارائه مشاوره در زمینه آزمون یوس سعی در جذب علاقه مندان دارند. در این مقاله قصد معرفی به صرفه ترین˓ جامع ترین و به روزترین کلاس های آمادگی آزمون یوس را داریم.
واکنش مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران به اظهارات محمد مرندی

از کسب و کار آقازاده در روسیه چه خبر؟!

در پی انتشار مطلبی با عنوان «واکنش مرندی به رقاص نامیدن اساتید و دانشجویان پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران»  بازنشر شده‌ بود، عبدالرضا سیف، مسئول بسیج اساتید دانشگاه تهران در نامه‌ای به ادعاهای مطرح شده از سوی «مرندی» واکنش نشان داده‌است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره تاثیر هوش مصنوعی بر محتوایی دروس دانشگاه‌ها گفت: در این راستا محتوای برخی از دروس با گسترش این ابزار حذف شده یا ارتقا می‌یابد.
شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی یکی از سوالات داوطلبان کنکور سراسری است. بسیاری از داوطلبان تصمیم می گیرند که با مدرک دیپلم نامرتبط در گروه آزمایشی تجربی شرکت کنند. در این صورت شرایط و ضوابطی برای داوطلبان وجود دارد که باید از آن ها اطلاع داشته باشند. داوطلبان کنکور سراسری می توانند با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو پاسخ تمامی پرسش های خود را دریافت نمایند. برای دریافت مشاوره تحصیلی می توانید با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

گزارشی در باره چالش قبولی داوطلبان متقلب در کنکور

ظلم آشکار به صدها هزار کنکوری / در وزارت علوم رئیسی چه می‌گذرد؟

موج انتقادات به وزیر علوم دولت سیزدهم در حالی شدت گرفته است که جریان های موافق و منتقد دولت در انتقاد به محمدعلی زلفی‌گل، حول عملکرد در برگزاری کنکور و پذیرفته شدن متقلبان و همچنین موج مهاجرت نخبگان، انتقاد دارند.