دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس جمهور پیشین ایران در واکنش به اخراج اساتید از دانشگاه گفت: ما باید حرمت دانشگاه و اساتید را حفظ کنیم. شکستن حرمت دانشگاه و اساتیدی که برخی از آنها اساتید به نام و فرهیخته هستند و جدا شدن از دانشگاه برای دانشجویان، علم و کشور خسارت است.
وزرای کشور، علوم و بهداشت صراحتا ًدر مورد صحت و سقم خبر جذب ۱۵۰۰۰ هیأت علمی تا پایان دولت سیزدهم اظهار نظر کنند. دانستن، حق مردم است؛ به‌ویژه در رابطه با موضوعی به این مهمی که به نحوی با  آینده فرزندان این سرزمین ارتباط مستقیم دارد.
شهر توکیو امسال به‌عنوان دومین شهر از «بهترین شهرهای دانشجویی جهان» شناخته شد. توجه به برخی از فاکتورهای مهم از جمله امنیت، فرهنگ و سنت این شهر را به شهری دانشجو محور در سراسر دنیا تبدیل کرده است.
رویداد تدکس پیروزان (چهارمین رویداد تدکس دانشگاه تهران)، دهم شهریورماه ۱۴۰۲ با موضوع «همین‌جا، همین حالا» به‌صورت حضوری (با ظرفیت محدود) و لایو آنلاین برگزار می‌شود. این رویداد با همکاری و انرژی افراد مستعد و مبتکری اجرا شده که داوطلبانه در تیم برگزاری تدکس پیروزان همکاری می‌کنند.
زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org تا اواسط مهرماه منتشر می‌شود.
اخراج ده‌ها استاد از دانشگاه‌های ایران، طی ماه‌های اخیر و به ویژه یک هفته گذشته از یک سو و خبر جذب برخی چهره‌های منتسب به جبهه پایداری به عنوان اساتید جدید، از سوی دیگر، موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است. محسن رنانی، عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان وضعیت فعلی را، انقلاب فرهنگی دوم و کودتا علیه نظام علم می‌داند.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند جذب و ادامه همکاری اعضای هیات علمی درمورد قطع همکاری با یک استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس از برنامه این دانشگاه برای ساخت ۵ هزار واحد مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح اساتید دانشگاه تربیت مدرس تا ۲۰ سال آینده مشکل مسکن نخواهند داشت.
چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، از دانشگاه اخراج شده‌اند و این کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیر‌انسانی آنهاست.
اخراج اساتید دانشگاه؛ این اتفاق با هر بهانه ای رخ دهد، قطعا از نظر جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور، ادامه همان سیاست «پاکسازی» است که در مقاطعی در دهه شصت و در دولت محمود احمدی نژاد اجرا شده بود، اتفاقی که گفته می شود ریشه در برنامه بزرگ جریان پایداری ساکن در دولت علی رغم برخی مخالفت ها دارد.
سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش به منظورِ راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (برای رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.