دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته های با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ اصلاح شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ فردا منتشر می‌شود و داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان مجازین آزمون سراسری اعلام شده، از روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
زمان اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته کنکور، یکی از حساس ترین و پر استرس ترین زمان ها برای دانش آموزان است، بسیاری از آنها با دیدن نتایج اولیه دچار سردرگمی می شوند؛ اما بهتر است بدانید داشتن استرس و سردرگمی در چنین شرایطی طبیعی است؛ شما می توانید به کمک یک مشاور خبره و حرفه ای بهترین تصمیم را بگیرید.
سخنگوی دولت درباره تقلب در آزمون سراسری کنکور و حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش، گفت: دیوان عدالت اداری به دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور، حکم انفصال برای او صادر کرده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد؛

آغاز پذیرش دانشجو از هفته اول شهریور با تضمین اشتغال

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای مهرماه سال جاری از هفته اول شهریورماه با ۶۰۰۰ نفر دارای تضمین اشتغال آغاز می‌شود، گفت: طی هماهنگی و رایزنی با ۱۲۰ شرکت مجری آموزش‌های علمی‌کاربردی، ۲۷ هزار ظرفیت تضمین اشتغال فراهم شد.
سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و داوطلبانی که سوابق تحصیلی نداشتند یا سوابق آنها ناقص بود در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت کردند تا بتوانند سهم 40 درصدی در کنکور سراسری را کسب کنند.