اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

دختر نانسی پلوسی:

مادرم جن‌گیر استخدام کرد!

پس از آنکه همسر رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در خانه‌اش مورد حمله قرار گرفت، نانسی پلوسی جن‌گیر به خانه آورد!

یکی از متحدان نزدیک رئیس جمهور ولادیمیر پوتین روز یک‌شنبه گفت که تحویل تسلیحات تهاجمی به کی‌یف که قلمرو روسیه را تهدید می‌کند، منجر به یک فاجعه جهانی می‌شود و استدلال‌های ضد استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را غیرقابل دفاع می‌کند.

وقتی نیروی مسلح کشوری تروریست اعلام می‌شود و کشور متقابل نیز نیروهای مسلح آنها را تروریست اعلام می‌کند بیشتر نیروهای مسلح چه ایران و چه طرف‌های مقابل در خلیج فارس حرکت می‌کنند و در کشورهای حوزه خلیج فارس پایگاه دارند. لذا اگر بخواهند محدودیتی برای یک قایق سپاه ایجاد کنند، به‌طور متقابل ایران نیز مثل ماجرای کشتی انگلیسی که خدمه آن را بازداشت کردند برخورد خواهد کرد و مجموعه این مسائل تنش ایجاد می‌کند. و ضمن اینکه آمریکا نیز نمی‌خواهد این اتفا
مدتی قبل از اینکه ریچارد شارپ رئیس (بی‌بی‌سی) شود او شرایط دریافت وامی ۸۰۰ هزار پوندی را برای جانسون فراهم کرد.

سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان در صفحه توییتر خود با انتشار تصویری از سند رسمی سازمان ملل به اعضا جهت استفاده از عبارت کامل «خلیج فارس» یادآور شد که بر اساس این سند به کار بردن عبارات مجعول و حتی واژه "خلیج" غیرحقوقی است.
چهارشنبه و پنج شنبه گذشته شاهد اجرای یک شوی سیاسی در پارلمان اروپا بودیم. جایی که قطعنامه قرارگرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست به اصطلاح تروریسم اروپا به تصویب رسید و حالا برای اجرایی شدن باید به تایید شورای اروپایی برسد که فردا در استراسبورگ فرانسه نشست دارد.
سوناک معتقد است که برجام،  برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند بلکه تنها آن را به تأخیر می‌اندازد و روند پیشرفت آن را قدری دشوارتر می‌سازد.
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: تنش‌های بین واشنگتن و پکن کاهش یافته‌اند؛ اما نسبت به مقاصد چین در قبال تایوان هشدار داد.
یک روزنامه آمریکایی فاش کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دستکم چهار نفر از وکلای ارشد و مشاوران او تلاش کرده اند تا اطلاعات درباره کشف اسناد محرمانه مربوط به دوران معاونت بایدن را از مردم آمریکا مخفی نگه دارند.