اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

همزمان با نزدیکی متحدان سنتی ایالات متحده به چین، گمانه زنی ها درباب تلاش واشنگتن جهت تغییر معادلات خاورمیانه مطرح شده است.
اساسا صدور احکامی در آمریکا مبنی بر مصادره اموال ایران مربوط به پول های ایران در آمریکا نیست و دولت آمریکا طبق بیانیه نمی تواند به این بخش از اموال ایران دست اندازی کند.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم مداخله جویی آمریکا در امور ایران ادعا کرد که ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض حقوق بشر پاسخگو می کند.
در اغلب جنگ‌هایی که آمریکایی‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم دخالت داشتند، بمب‌های خوشه‌ای با چاشنی ضعیف یا قوی«اتمی» را به کار گرفتند.
ما در سیاست‌گذاری‌های کلان خود نمی‌بایست در هدف‌گذاری‌های دهه اول متوقف بمانیم و ناگزیر باید با تغییر رویه و تاکتیک‌های گذشته با سرعت و گستردگی لازم در صحنه بین‌المللی به حیات خود ادامه بدهیم.
سلاح برای ما نه، برای آنها آری؛

تفاوت اینجا و آنجا از نظر آنها

با بررسی اتفاقات رخ داده به خوبی می‌توان صدها نمونه رفتارهای متناقض و دوگانه غربی‌ها در مواجهه با عملکرد مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به نظاره نشست.
نشریه آمریکایی «هیل» می‌گوید: جو بایدن به‌جای اصرار بر میراث شکست‌خورده ترامپ در سیاست خارجی، به تحریم‌های ناکارآمد اما پرهزینه علیه کشورهایی نظیر ایران پایان دهد تا دیپلماسی را در خدمت منافع مردم آمریکا قرار گیرد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید عنوان کرد: گفت‌وگو با ایران لزوما بدین معنا نیست که این کشور از رفتارهایی که ما مخالف آن هستیم، عدول کند.
سخنگوی کاخ سفید گفت: سوئد یک همکار قوی است که دارای ارزش های مشترک با ناتو است و می تواند به تقویت امنیت اروپا کمک کند بنابراین ما معتقدیم این کشور باید هرچه زودتر به عضویت ناتو درآید.
امروز نشست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع قطعنامه 2231 برگزار می‌شود. قطعنامه‌ای که ایران نیز در نوشتن متنش مشارکت داشت و پس از تصویب برجام را تأیید کرده و موجب خروج ایران از فصل هفت منشور ملل متحد شد.
غربی‌ها باید متوجه باشند بازی کردن با احساسات و اعتقادات هر قوم و قبیله و دین و مذهب و آیین نمی‌تواند به صلح جهانی و امنیت بین‌المللی کمک کند و بر عکس درگیری‌ها را در سطح بین‌المللی افزایش می‌دهد و با افزایش تنش‌های بین‌المللی تنها مسلمانان و کشورهای اسلامی که دچار ضرر و زیان نمی‌شوند قطعا دود برخاسته از آتش به چشم همگان خواهد رفت.