اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نیکی هیلی صراحتا به رأی‌دهنگان ایالت نیوهمپشایر گفت که در صورت شکست از ترامپ در انتخابات، معاون اول او نخواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریکا دگفت: از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای کنار گذاشته شد، ایران از این جعبه خارج شده است.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: شکایتی علیه دولت آمریکا تهیه کرده‌ایم و به این دولت اخطار داده‌ایم.
«سیاست خارجی دولت بایدن و حتی آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است.» آیا این یک گزاره شعاری و از جنس پروپاگانداست؟ چقدر می‌توان این گزاره را جدی گرفت؟ و در صورت اقامه استدلال‌های متقن برای این ادعا پیامدهای چنین شکستی برای منطقه ما چیست؟
خیلی‌ها در لزوم امنیت داشتن آبراه‌ها و تنگه‌ها همداستان‌اند و می‌دانند که امنیت تنگه حساس باب‌المندب و آبراه دریای سرخ وابسته به جلب نظر یمنی‌هاست و زمانی که یمنی‌ها در حمایت قاطع از مقاومت قلسطین از سلاح تنگه و آبراه استفاده می‌نمایند، راهی جز متوقف کردن جنگ غزه و عقب‌نشینی ارتش رژیم غاصب از غزه و نیز رفع محاصره دریایی ساکنان آن وجود ندارد.
دونالد ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی در سرمای منفی ۲۵ درجه آیووا گفت شما نمی‌توانید در منزل بنشینید. حتی اگر مثل سگ مریض بشوید، باید بگویید که عزیزم، من می‌توانم و موفق می‌شوم! حتی اگر رای بدهید و سپس بمیرد، یادتان باشد که ارزشش را دارد!
دولت آمریکا به علت حمایت‌های متعدد از گروهک تروریستی موسوم به جندالله که عامل شهادت ۳۹ شهروند ایرانی در حادثه تروریستی سال ۸۹ شهرستان چابهار بود، به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خسارت و جریمه محکوم شد.
آمریکا، در این مقطع حساس از تحولات داخلی و بین‌المللی خود، با انبوهی از چالش‌ها و بحران‌ها روبروست. در عرصه سیاست خارجی، در کنار بحران‌های پایدار مفهومی و عملیاتی رهبری جهانی آمریکا، من‌جمله نحوه مدیریت برآمدن قابل توجه چین، بایدن با دو بحران فوری و ملموس روبروست: بحران اوکراین و بحران غزه.
پرسانه‌های آمریکایی شامگاه شنبه گزارش دادند که جان کری، نماینده آمریکا در امور آب‌وهوا از دولت جو بایدن خارج می‌شود.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ادعا کرد که ایران در دوران ریاست جمهوری او به حالت مرگ افتاد و شکسته و منهدم شد.
کار دشمن دلهره‌ افکندن، تحقیر و ایجاد تردید است و این دقیقا کار شیطان نیز هست. در نقطه مقابل، اعتماد به وعده الهی موجب شجاعت، خودباوری، اعتماد به نفس و ثبات قدم می‌شود.