اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

تاریخ روابط بین‌الملل به ما آموخته است که تنش‌های کم‌شدت گاهی ممکن است تبدیل به بحرانی بزرگ شوند. کشته شدن سه نظامی آمریکایی در مرز اردن و سوریه طی روزهای اخیر سبب‌ساز چالش جدی میان مقامات آمریکا در برابر نیروهای محور مقاومت در منطقه به‌خصوص در عراق و سوریه شده است.
شبکه الجزیره می‌گوید ایران به آمریکا پیغام داده: «حمله به خاک ایران، خط قرمز است و چنین حمله‌ای با پاسخ مناسب مواجه می‌شود. ایران به دنبال جنگ نیست اما با هرگونه ماجراجویی آمریکایی مقابله خواهد کرد».
مقامات ارشد ایالات متحده در حال تدوین برنامه‌هایی برای نحوه و زمان واکنش به حمله پهپادی اخیر هستند، در همین حال مقامات ارشد نظامی پیشین با تجربه مستقیم از درگیری‌ها در خاورمیانه، به نیوزویک توضیح می دهند که چه اتفاقاتی ممکن است در پیش باشد.
جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحولات اخیر و تنش‌هایی که با نیروهای آمریکایی در منطقه وجود دارد به ویژه بحث خروج این نیروها از عراق اعلام کرد، مقاومت تحت هیچ شرایطی از هیچگونه تحول و تهدیدی هراس ندارد و تاکید داریم که توازن بازدارندگی در دستان مقاومت است.
یک روزنامه آلمانی گزارش داد، وزارت دفاع آلمان طرحی را برای دستور به آلمانی‌ها برای اینکه در زمان جنگ احتمالی خودشان سنگر و پناهگاه برای در امان ماندن از حملات دشمن بسازند، در دست تهیه دارد.
وزارت امور خارجه روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به هرگونه تلاش کشورهای غربی برای تصرف املاک و دارایی های روسیه پاسخ مناسب و موثری خواهد داد.
«بر اساس گفته‌های منابع مطلع، آمریکا بر این باور است که سیاست خارجی منطقه‌ای ایران، نشانه‌هایی از پیشروی بیش از حد نشان می‌دهد. یکی از مقامات آمریکایی به حمله ایران به کردستان عراق اشاره کرد».
واقعیت این است که «بایدن» خود گروگان لابی صهیونیست‌ها و سازمان یهودی  ـ صهیونیستی اِپک در نیویورک است، در حالی که در سراسر جهان مردم هر روز اعتراض‌های خود را  علیه جنایات دولت صهیونیستی اسرائیل ادامه می‌دهند.
روز جمعه هیئت منصفه دادگاه دونالد ترامپ گفت که او باید 83.3 میلیون دلار غرامت به ای‌جین کارول بپردازد، مبلغی چشمگیر که شدیدترین شکست قانونی ترامپ تا به امروز است.
ایالات متحده در طول سه ماه گذشته بارها با مقامات ارشد چین گفت‌وگو کرده و از آنها خواسته است تا با استفاده از روابط خود با ایران، از این کشور بخواهند که انصارالله یمن را که مورد حمایت تهران هستند، کنترل کند.
رژیم صهیونیستی بنا به دلایل متعدد برای آمریکا اهمیت بسیار زیادی دارد. از نفوذ بالای لابی‌های صهیونیست در مراکر قدرت و ثروت آمریکا و برخی کشورهای غربی بگیر تا تبعات بزرگ شکست و نابودی «اسرائیل» در منطقه، همه باعث شده آمریکا بین اسرائیل و اوکراین، صهیونیست‌ها را انتخاب کند.
سخنگوی کاخ کرملین در پی ادعاهای «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر این که اگر دوباره رییس جمهور شود،‌ می‌تواند فورا به جنگ روسیه و اوکراین پایان دهد، از برنامه ترامپ در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد.
«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد ایران در حال تنبیه این نهاد بین‌المللی بابت اقداماتی است که آمریکا و کشورهای اروپایی مرتکب شده‌اند.
واقعیت میدانی این است که دولت آمریکا به صورت استراتژیکی ساختن گروه‌های تروریستی را با همکاری رژیم صهیونیستی اسرائیل همچنان در دستور کار خود دارد. در ایران، سوریه، عراق و پاکستان سال‌هاست که این سیاست، انجام می‌پذیرد و همچنان ادامه دارد.