اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک رسانه انگلیسی در یادداشتی با توجه به تحولات اخیر منطقه و با ادعای نقش داشتن ایران در اقدامات نیروهای مقاومت منطقه علیه نظامیان و مواضع آمریکا، مطرح کرد که رییس جمهور آمریکا نشان داده است از ایران می‌هراسد و این موضوع منجر به تضعیف قدرت بازدارندگی ارتش آمریکا شده است.
در آستانه روز ولنتاین قیمت کاکائو به سرعت در حال افزایش است و بعضی از شرکت‌های صنایع غذایی آمریکایی هرشیز امکان دارد به افزایش قیمت‌ها ادامه دهد.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که عصر جمعه (به وقت محلی) در شهر ناپل واقع در ایالت فلوریدا بر اثر سقوط یک هواپیمای کوچک ۲ موتوره، ۲ نفر از سرنشینان آن جان باختند.
یک دادستان در آمریکا می‌گوید که جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور به خاطر خارج کردن اسناد طبقه‌بندی شده در دوران معاونت ریاست جمهوری باراک اوباما تحت پیگرد قرار نمی‌گیرد چرا که به گفته او، بایدن مردی «خوش‌نیت، مسن و همچنین با حافظه ضعیف» است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه با ادعای اینکه حضور نظامی آمریکا در دریای سرخ با هدف حفظ آزادی کشتیرانی است، اما تصریح کرد که واشنگتن به دنبال درگیری دریایی با ایران نیست.
عملیات‌های غیرقانونی آمریکا به صورت تعمدی غیرنظامیان را هدف قرار داده است

ایران به شورای امنیت نامه نوشت

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت در واکنش به حملات آمریکا به عراق و سوریه نوشت: این عملیات‌های غیرقانونی به صورت تعمدی غیرنظامیان و زیرساخت‌های ضروری را مورد هدف قرار داده است.
کارشناس مسائل خاورمیانه درباره احتمال خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت: آمریکا متکی به نیروی دریایی است و عملا حضورشان در منطقه خیلی شکل نظامی ندارد. بنابراین خروج کامل از عراق هم تاثیری در حضور امریکا در منطقه نخواهد داشت.
رئیس جمهور آمریکا در گاف جدیدی که ویدیوی آن در فضای مجازی پخش شده، در یک سخنرانی مدعی شد اولین بار پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ در نشست گروه ۷ با «فرانسوا میتران»، رئیس جمهور اسبق فرانسه که حدود ۳۰ سال قبل از دنیا رفته، ملاقات داشته است!
سازمان تجارت دریایی انگلیس خبر داد:

وقوع حادثه در دریای سرخ

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی درباره یک حادثه در فاصله ۵۷ مایلی غرب استان الحدیده یمن در دریای سرخ دریافت کرده است.
کاخ باکینگهام دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که پادشاه انگلیس به سرطان مبتلا شده است.
نشریه پالتیکو گزارش کرده که رئیس‌جمهور ایالات متحده در جلسه خصوصی با الفاظ رکیک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را خطاب قرار داده اما کاخ سفید منکر این قضیه شده است.
به گفته مشاور امنیت ملی آمریکا، ایالات متحده پس از انجام حملات هوایی اخیر علیه «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران» که حملاتی را علیه نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه انجام داده‌اند، «اقدام‌های بیشتری» انجام خواهد داد.
یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکا، در واکنش به حملات اخیر آمریکا به اهدافی در یمن، سوریه وعراق گفت: ایران از حملات آمریکا هراسی ندارد.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: حملات جمعه شب ایالات متحده به مواضع گروه‌های شبه‌نظام در سوریه و عراق، آغاز پاسخ ما بود، نه پایان، قدم‌های بیشتری نیز برداشته خواهد شد که برخی از آنها نامشهود است.