اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در نامه ایران خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام شد؛

هشدار ایران در خصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، با ارسال نامه ای به رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن هشدار درخصوص پیامدهای منفی برنامه توسعه تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار ایفای مسئولیت جدی آژانس در رسیدگی به این نگرانی منطقه ای و بین المللی شد.
شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به همکاران دموکراتش گفت قرار است آنها امروز دوشنبه در نشستی درخصوص پروسه مربوط به چالشهای قابل انتظار در قبال نتایج کالج الکترال از سوی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بحث کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقدامات، تحرکات و برخی شیطنت‌های ایالات متحده از چشم ما پنهان نیست، گفت: پیام‌های لازم از مجاری مختلف با صراحت و شفافیت به واشنگتن داده شده است. به کشورهای منطقه هم گفته شده، در دام این شیطنت‌ها نیفتند.
از سوی دادگاه تجدیدنظر آمریکا :

دادخواست علیه بایدن رد شد

دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا، دادخواستی مبنی بر افزایش اختیارات مایک پنس برای لغو نتیجه انتخابات را رد کرد.
مجلسی در گفت و گو با پرسون؛

تحریم ایران برای کشور عراق اهمیت ندارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بعید نیست که ترامپ در روزهای آخر ریاست خود به نوعی جنگ راه‌اندازی کند و بایدن را در عمل انجام شده قرار دهد.
یک مرد اروپایی که برای افزایش فالوورهای خود، در دوبی اقدام به پرتاب اسکناس یورو از شیشه خودرو خود در جمع کارگران کرده بود به ۲ جرم مختلف دستگیر شد.

سفارت ایران در فرانسه از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی خواست با کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه، نقاب از چهره خشونت گرا و افراطی دولت آمریکا بردارند و مسئولیت کیفری آمران، معاونان و مباشران شهادت شهید سردار سلیمانی را مشخص کنند.
واکسیناسیون سراسری در قاره سبز آغاز شد. از پرستاران خانگی در فرانسه تا بیمارستان‌ها در لهستان، از سالمندان اروپایی تا خدمه آن‌ها در خانه سالمندان در اولویت واکسیناسیون اروپایی‌ها قرار گرفتند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

شوک بزرگ به بازارهای مالی جهان

به دلیل این‌که قدرت انتشار ویروس کرونای انگلیسی بیش‌تر و مهار کردن آن دشوارتر است، ترس و وحشت بر بازارهای مالی و بورس‌ انگلیس و آمریکا حاکم شده است و این مسئله برای اقتصاد انگلستان، آمریکا، اروپا و به تبع آن کل جهان خبر خوشی نیست و امیدواریم که با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح بتوانند جلوی این بحران را بگیرند و با توجه به واکسن‌هایی که تولید شده است، آثار مخرب انسانی، اقتصادی و مالی که ویروس جدید کرونا می‌تواند برای جامعه جهانی، اتحادیه اروپا و خصوصاً انگلیس و آمریکا ایجاد کند را مهار کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه آژانس باید در بالاترین سطح به تکالیف خود در برابر ایران عمل کند، گفت: تمامی کشورهای طرف برجام و آژانس به ایران بدهکاری‌های متعددی دارند که باید بدهی خود را با ایران تسویه کنند.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

روزهای سیاه در انتظار بازارهای مالی غرب

اگر اخبار بعدی به سیاق موج اول باشد و دولت‌ها به سمت تعطیلی کسب و کارها بروند، یک ریزش بسیار سنگین را در بازارهای مالی دنیا با مرکزیت وال استریت خواهیم داشت چرا که در این‌صورت سودآوری شرکت‌ها کم می‌شود و تمایل افراد برای سرمایه گذاری در این بازارها کاهش خواهد یافت. تعطیلی بلند مدت کسب و کارها باعث می‌شود تولیدات انجام نشود، وقتی تولیدات انجام نشود وضعیت شرکت‌ها بهم می‌ریزد و اولین خروجی آن، سقوط بازارهای مالی است.
واکنش کاخ سفید به انفجار نشویل؛

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان امور قرار گرفته است

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به وقوع یک انفجار مهیب در شهر نشویل ایالت تنسی عنوان کرد: که ترامپ در جریان حادثه قرار گرفته و آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه به وی ارائه خواهد شد.
رییس جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن میلاد عیسی‌بن مریم (ع) به رهبر کاتولیک‌های جهان، نوشت: بکارگیری سلوک زندگی آن حضرت که همواره با شفقت و مهرورزی عجیبن بود، می‌تواند راهگشای چالش‌های اجتماعی و فرهنگی بشر، مرهمی بر آلام آن و دریچه نجاتی برای رهایی از مشکلات باشد.