اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کنگره را از تصمیمش برای تمدید وضعیت اضطرار ملی در قبال لبنان تا مدتی فراتر از تاریخ پایان آن که یکم آگوست می باشد، مطلع کرده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ضمن تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران گفت: اکنون دولت رئیسی است که باید انتخاب کند که گفت‌وگوها را ادامه دهد. امیدواریم که چنین کند اما ما در موقعیتی نیستیم که به جای آنها حرف بزنیم.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکره کردن بهتر از صبر کردن است، گفت: ایجاد وقفه در مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران، آژانس را در شرایط نامطلوبی قرار داده است.
کی از سناریوهایی که قابل تصور درباره این‌که چرا آمریکایی‌ها قصد دارند از افغانستان خارج شوند این بود که آمریکایی‌ها در افغانستان گرفتار یک جنگ بی‌پایان شدند که این جنگ تقریباً شبیه جنگ ویتنام است و نتیجه این جنگ نیز خروج اجباری آمریکا از افغانستان خواهد بود.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تندی به این توئیت‌ها واکنش نشان داد و با صدور بیانیه‌ای گفت: «این اظهارات، تلاشی شنیع و برای رفع تقصیر و شانه خالی کردن از مسئولیت بن‌بست کنونی در بازگشت متقابل احتمالی به پایبندی به برجام است.»
در گزارش وال استریت ژورنال آمده است؛

طرح 3 مرحله ای مقامات اروپایی برای اخلال در مذاکرات وین

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقام‌های اروپایی به تازگی یک طرح سه مرحله‌ای برای طولانی تر کردن آنچه بازه زمانی گریز هسته‌ای ایران توصیف شده، ارائه کرده اند.
بیحی می‌گوید: وضعیت انتقال قدرت در ایران و نیز نگرانی کشورهای غربی درباره پایبند بودن دولت سیزدهم به تعهدات برجامی، دو دلیل اصلی تاخیر در مذاکرات وین است.
جوسازی با ماجرای ربایش مسیح علی نژاد؛

فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در ایستگاه اجماع‌ سازی

دولت جدید آمریکا در تلاش است به زعم خود برجام هسته‌ای را بدون دادن هیچ‌ گونه امتیازی به ایران به برجام‌های موشکی و منطقه‌ای تعمیم دهد. ماجرای ربایش علی‌نژاد دقیقا برای چنین هدفی به وجود آمده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۷ نفر از مقامات ارشد دفتر رابط دولت مرکزی جمهوری خلق چین در منطقه خودمختار هنگ‌کنگ خبر داد.
تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

تداوم نژادپرستی در آمریکا و کارنامه سیاه مدعی حمایت از حقوق بشر

آمریکایی که همواره ادعا می‌کند در زمینه حقوق بشر و دفاع از ارزش‌های انسانی پرچمدار است، امروز در بسیاری از مسائل که مهم‌ترین و بارزترین آن بحث تعارضات و اختلاف‌های نژادی است، کارنامه بسیار بدی دارد.
کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهداف واشنگتن برای حمله به مواضع حشد شعبی گفت: هیچ ملتی دوست ندارد ضعیف دیده شود و خارج سازی آمریکا از عراق یک مطالبه عمومی است و لذا آمریکا با همه ملت عراق مواجه است.