اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دلیل تلاش‌های آمریکا برای احیای مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، با رابرت مالی دیداری نخواهد داشت.
جهت شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی؛

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران عازم فرانسه شد

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش برای شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی به فرانسه سفر کرد.
سامانه ایمیل دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مورد حمله سایبری قرار گرفته و پیام‌های اخطار جعلی برای شرکت‌های آمریکایی ارسال شده است.
در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان رئیس جمهور آمریکا گفت که عرضه کافی نفت به بازارهای جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف آمریکا از بازگشت به برجام اعمال فشار به ایران است، گفت: غربی‌ها باید برای لغو تحریم‌ها تضمین دهند و اگر تضمین ندهند، مسلماً فشارهای اقتصادی بر ایران افزایش می‌یابد.
در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای فرانسوی اش مطرح شد؛

اعتنایی به تحریم های آمریکا نمی کنیم/ با قدرت توان دفاعی کشور را افزایش خواهیم داد

وزیر امور خارجه برنامه دفاعی ایران را حق حاکمیتی هر کشوری دانست و گفت: بی اعتنا به رفتار غیر سازنده تحریمی امریکا بر افزایش توان دفاعی کشورمان با قدرت ادامه می دهیم.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با همتای آلمانی اش؛

بدعهدی های آمریکا منجر به بی اعتمادی است / لغو کامل تحریم‌ها الزامیست!

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره گفتگوهای پیش رو در وین،گفت: آمریکا مقصر اصلی وضع موجود است و پس از خروج آمریکا و بدعهدی سه کشور اروپایی بی اعتمادی را به شکل فزاینده ای افزایش داده است.
درباره ساخت و الگوی رفتار آمریکای قرن21، رویکردهای مختلفی ارائه شده است. هریک از نظریه‌پردازان تلاش دارند تا شکل و تصویر خاصی از ساختار قدرت و آینده سیاسی آمریکا را ارائه دهند. اگرچه موضوعاتی همانند قدرت ملی نقش موثری در تعیین جایگاه آمریکا در سیاست جهانی دارد اما نخبگان سیاسی صرفا به‌عنوان یکی از اجزای اصلی قدرت تلقی می‌شوند.
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی اش عنوان کرد؛

لزوم تحقق کامل عادی‌سازی روابط تجاری ایران در مذاکرات وین

وزیر امور خارجه گفت: عادی‌سازی روابط تجاری با ایران یکی از تعهداتی بوده است که طرف مقابل در برجام پذیرفته است و این موضوع باید به نحو کاملی در مذاکرات وین محقق شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا بردارند و تضمین بدهند هیچ دولتی در آمریکا این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.
وزیر امورخارجه روسیه از گفتگوی تلفنی خود با حسین امیرعبداللهیان درباره اوضاع برجام و از سرگیری مذاکرات وین به منظور احیای توافق خبر داد و تاکید کرد که برجام باید به شکل اولیه خود بازگردانده شود.
معاون وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که این کشور از آغاز مجدد مذاکرات وین حمایت می‌کند. وی تهران را به مذاکره جدی دعوت کرد.