اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

از آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن در آمریکا، یک رویکرد ساکت و ساکن را از او شاهد بودیم و بایدن نیز نشان داد که توانایی حل مسائل موجود در ایالات متحده آمریکا را ندارد و تلاشش بر این بوده که  ادامه‌دهنده مسائل گذشته باشد. همه این موارد نشان‌دهنده نبودن توان لازم و برنامه مؤثر در حوزه سیاست‌گذاری داخلی آمریکا است.
نشریه "اکونومیست" در گزارشی ضمن پرداختن به تحولات جاری در مورد معادله هسته‌ای ایران، از پدیدار‌شدنِ بحرانی جدید در روابط ایران و آمریکا خبر داده است. بحرانی که تا حد زیادی در عدم توافق ایران و آمریکا جهت احیای مذاکرات برجامی و افزایش احتمالی تنش‌ها در آینده نزدیک ریشه دارد.
شرکت رسانه‌ای و فناوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به نام Trump Media & Technology Group از ایجاد شبکه اجتماعی جدیدی به نام TRUTH Social خبر داد که برای تبدیل شدن به "رقیب رسانه‌های لیبرال" در نظر گرفته شده است.
ادوارد اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، این روزها در هنک کنگ حضور دارد، در صفحه شخصی خود یک ضرب المثل ایرانی توییت کرد.
یک نشریه آمریکایی ضمن اذعان به اینکه سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران شکست خورده است، می‌نویسد: اکنون این جمهوری اسلامی ایران است که در حال اعمال همین سیاست علیه واشنگتن است.
کارشناس مسائل فلسطین در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

پیامدهای ائتلاف کشورهای منطقه با اسرائیل

پیشنهاد مراکز مطالعاتی آمریکا این بوده که با خروج آمریکا از منطقه باید ائتلاف‌های جدیدی شکل گیرد تا توازن قوا در منطقه چندان تغییر نکند و به نوعی منافع غرب و آمریکا در سطح منطقه همچنان تأمین شود. شاید آمریکا در منطقه حضور ندارد اما می‌خواهد از این طریق نفوذ خود را در منطقه حفظ کند.
آصفری با اشاره به دومین حمله تروریستی به مساجد افغانستان بیان کرد؛

سازمان ملل سکوت خود را بشکند تحلیل کارساز نیست!

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تحلیل و مصاحبه در خصوص حمله های تروریستی به مساجد افغانستان کارساز نبوده و شورای امنیت باید سکوت خود را بشکند.
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین با روی کار آمدن دولت جدید ایران جهت بررسی‌های لازم فعلا متوقف شده است. ایران ابراز آمادگی کرده است که با تمام شدن این بررسی‌ها، زمان مقرر آغاز دور هفتم این مذاکرات با هماهنگی طرف‌های مقابل انجام خواهد شد.
یک هفته‌نامه آمریکایی در تحلیلی با انتقاد از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای با ایران، به دولت بایدن توصیه کرد دنباله رو برنامه‌های شکست‌خورده ترامپ در قبال ایران نباشد و با تجدیدنظر در رویکرد خود، فرصت حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران را مغتنم بداند.