اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک کارشناس حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از عوامل کلیدی تاسیس پست گزارشگری ویژه سازمان ملل در امور تحریم‌های قهری و یکجانبه در شورای حقوق بشر بوده است.
دولت آلمان می‌گوید در بسته‌های ششم تحریمی اروپا علیه روسیه واردات نفت نیز وجود دارد ولی هنوز امکان مذاکره در این رابطه با طرف های روسی وجود دارد و برلین فعلا قصد ندارد این محصول را تحریم کند.
با احتساب ۳۸.۵ درصد آرای ممتنع، ماکرون با یکی از بدترین نتایج در تاریخ جمهوری پنجم مجدداً انتخاب شد و میلیون‌ها رای‌دهنده از هراس اینکه کشور به تسخیر فاشیست‌ها درآید، نام ماکرون را به صندوق انداختند.
رؤیای دهه ۱۹۹۰ این بود که اروپا، قاره‌ای که از نظر منابع طبیعی فقیر و محکوم بود تا با تغییرات ناشی از جنگ آمریکا و روسیه دست به گریبان باشد، می‌تواند طلایه دار آینده باشد. اما فرانسوا فوریه مورخ فرانسوی می‌گوید: ما درحال عبور از یک توهمیم.
در ماههای اخیر کمک‌های کشورهای غربی در راستای تقویت قوای نظامی اوکراین، از دو کانال بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول انجام گرفته است، دو نهادی که مسئولیت انتقال کمک‌ها به این کشور را برعهده دارند.
مدیر بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت: هیچ مانع غیرقابل عبوری در روند تنظیم دقیق توافق درباره احیای برجام دیده نمی‌شود.
امیرعبداللهیان مشارکت ایرانیان مقیم نروژ در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را سرمایه ای ارزشمند برای تحکیم روابط ملتها و توسعه مناسبات دو کشور قلمداد کرد.
حملات گلوله‌باران اوکراین در بریانسک و مناطق مجاور بلگرود و کورسک از 14 آوریل به بعد تشدید شده است و نیروهای اوکراینی بیشتر پالایشگاههای نفت و دیگر زیرساخت‌‌ها را هدف می‌گیرند که البته رسانه‌های روس می‌گویند که نیروهای اوکراینی در حملات خود مناطق مسکونی را نیز هدف قرار داده‌اند.