خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

وزارت خارجه طالبان در اعلامیه‌ای گفته‌ است که بر اساس توافق‌نامه دوحه سران این گروه باید از فهرست تحریم‌ها خارج شوند.
مقامات طالبان اعلام کردند که براثر جاری شدن سیل در ولایت لوگر در جنوب کابل 20 نفر کشته و 45 نفر مصدوم شدند. 

ترکیه در ادامه حملات خود به شمال عراق به بهانه هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک، بامداد یکشنبه روستای «سجیر» واقع در رشته کوه‌های «متین» استان دهوک را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

مقامات لبنان از دستگیری عبدالله یاسر سبعاوی نوه برادر صدام حسین دیکتاتور سابق عراق که در پرونده جنایت اسپایکر عراق در سال ۲۰۱۴ تحت تعقیب بوده است، خبر دادند.
منابع محلی در افغانستان از وقوع انفجاری در نزدیکی محل برگزاری سخنرانی «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان در ولایت قندهار خبر دادند.
طبق گزارش سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر، عربستان بر خلاف تعهداتش درباره کاهش صدور و اجرای مجازات اعدام، تنها در شش ماه نخست سال جاری میلادی ۱۲۰ تن را اعدام کرده که این رقم نزدیک به دو برابر مجموع افرادی است که در سال گذشته اعدام کرده بود.
ارتش ترکیه بامداد چهارشنبه مواضع شبه‌نظامیان «قسد» در تل‌رفعت، عین‌العرب و منبج واقع در شمال سوریه را به شدت هدف حملات خود قرار داد.

نیروهای آمریکایی در ادامه غارت اموال و ثروت‌های سوریه، ده‌ها تانکر از نفت سوریه را از حومه حسکه به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه حزب عدالت و توسعه مصمم به پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری هستند که قرار است سال آینده برگزار شود، تاکید کرد همانطور که اجازه نمی‌دهیم گروه‌های تروریستی در داخل مرزهایمان نفس بکشند، در خارج از مرزهای خود نیز با آنها مبارزه می‌کنیم تا باتلاق تروریسم را بخشکانیم.