خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه عراق به نقل از «احمد الصحاف» سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز دوشنبه در سفر به تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار می‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: این امر به ایران اجازه می‌دهد تا برنامه هسته‌ای خود را در طول دوره توافقی که محدودیت‌های کمتری دارد، گسترش دهد.
علی حجازی، دبیرکل حزب سوسیالیستی عربی بعث با حضور در سفارت ایران با مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان دیدار و رایزنی کرد.

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که دولت بایدن طی پیامی که از طریق کانال‌های خصوصی به ایران منتقل کرده، مدعی شده است که به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه نیست و تنها به دنبال محافظت از منافع آمریکاست.
صدها تن از اسرای فلسطینی امروز (پنجشنبه) در چارچوب اقدامات اعتراضی خود علیه مدیریت زندان‌ها دست به نافرمانی جمعی زدند.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی در توجیه تجاوز کشورش به سوریه مدعی شد هدف حملات اخیر، انبارهای مهمات و زیر ساخت های نظامی بوده است.
رسانه‌های پاکستانی، بخش‌های مختلف ایالات بلوچستان در جنوب غرب و سِند در جنوب پاکستان در پی بارندگی‌ها، سیل و رانش زمین به شدت آسیب دیده و هزاران واحد مسکونی و مناطق روستا نشین تخریب شد.
رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در نشست خبری مشترک با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، بر مخالفت کشورش با هرگونه تغییر در وضعیت قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد.
یک مقام وزارت امر به‌معروف و نهی از منکر طالبان به رسانه های افغانستان گفته است که هیچ‌کسی حق ندارد گوشی های همراه و موتورهای شخصی مردم را بازرسی کند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در مراسمی، خاطرنشان کرد که دولتش نمی‌تواند به تحولات منطقه‌ای و وضعیت کشورهای همسایه‌اش بی‌تفاوت باشد و آنکارا خواهان بهترین روابط با همه کشورهاست.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که سرویس‌های ویژه اوکراین در انفجار مرگباری که در آن "داریا دوگینا"، دختر فیلسوف سیاسی و متحد ولادیمیر پوتین، "الکساندر دوگین" کشته شد، دست داشته‌اند.