خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی ادعاهای خود درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار و از سخنرانی سال ۲۰۱۵ خود در کنگره آمریکا علیه برجام دفاع کرد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به مداخله عربستان سعودی در حوادث اخیر کشورمان گفت: سعودی بداند ایران خویشتنداری می‌کند اما این خویشتنداری حدی دارد.
خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر صهیونیست با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور با قدردانی از دولت و ملت عراق که خدمت‌رسانی و پذیرایی مناسبی از زوار اربعین انجام دادند، افزود: مردم عراق هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص قرار دادند و خدمات شایسته‌ای به زائران ارائه کردند تا چنین حماسه بزرگ و مهمی شکل بگیرد.
یک رسانه لبنانی به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرد که در صورت درخواست مقامات بیروت، نفت کش های ایرانی طی یک الی دو هفته آماده حرکت به سوی لبنان خواهند بود.
صدر اعظم آلمان در تور خلیج فارس که از عربستان سعودی شروع می‌شود، درباره بحران انرژی و روابط دوجانبه بحث و گفتگو می‌کند.
رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه رایزنی‌ها با میانجیگر آمریکایی درباره برخی جزئیات فنی تعیین مرزهای دریایی ادامه دارد، تاکید کرد، مذاکرات در این خصوص با رژیم صهیونیستی در مراحل پایانی خود قرار دارد.