خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

دور اخیر جنگ اسرائیل و فلسطین، پس از هفت دهه بحران بی‌پایان بین‌المللی ابعاد جدیدی نسبت به مخاصمات مسلحانه سال‌های گذشته دارد.
وزارت خارجه قطر در بیانیه ای در این رابطه نوشت که محمد بن عبدالرحمن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر امیدواری دوحه برای رسیدن به توافق میان تهران و واشنگتن در راستای احیای برجام تاکید کرد.
یک عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین نسبت به عدم واکنش جامعه جهانی درباره تحولات فلسطین و ظلم به مردم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه آن هایی که امروزه در مقام پی گیری هستند مثل حکومت خود مختار فلسطین هیچ اقدامی انجام نمی دهند و تحت تسلط برخی کشوهای عرب هستند که خود آن ها نیز تحت سلطه رژیم صهیونیستی می باشند.

رییس رژیم صهیونیستی در سفر به آلمان با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، درباره هر گونه توافق احتمالی در مذاکرات وین ابراز نگرانی کرد.
منابع خبری امروز یکشنبه از جان باختن سه کودک سوری در اثر انفجار مین و سقوط یک فروند بالگرد نظامی در استان حماه سوریه خبر دادند.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، آمریکایی‌ها به شدت نگران اتفاقات جاری در کرانه باختری و تنشی هستند که می‌تواند به یک وخامت امنیتی منجر شود، همچنین این رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، بسیاری از افسران ارشد ارتش اسرائیل نگران وقوع عملیاتی در قلب اراضی اشغالی هستند.