خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد که در جریان اجرای پویش بشردوستی جمعیت هلال احمر از ۲۶ روز گذشته تاکنون، ۶۱۲ میلیارد ریال کمک نقدی از سوی مردم ایران برای مردم فلسطین جمع‌آوری شده است.

جنبش حماس با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به غزه با تجهیزات نظامی آمریکایی و موافقت کاخ سفید انجام می‌شود، اعلام کرد که واشگتن مسئول مستقیم کشتار فلسطینیان است.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، این جنبش آماده آزادی ۲۴۰ اسیر صهیونیست در ازای آزادی همه اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی است.
رئیس جمهور روسیه در توضیح دلیل پشت تصمیم کشورش برای اجرای «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین گفت، روسیه به این دلیل که قبل از اجرای این عملیات در فوریه ۲۰۲۲ هدف حمله واقع شد، گزینه دیگری نداشت.
اسرائیل دشمن اصلی خود را فتح می‌دانست، به این نتیجه رسیده بود که اگر اسلامگرایان و ملی گرایان به جنگ با یکدیگر مشغول باشند، تمرکز آن‌ها بر مبارزه با اسرائیل از بین می‌رود.
ماجرای شکست دولت‌های غربی در این جنگ غیرقابل انکار است، چون حمایت‌های آنان از اقدامات اسراییل که کم‌ وبیش بدون قید و شرط هم بوده است، ربطی به اقدامات اولیه حماس ندارد و این حمایت‌ها نه‌ تنها با هیچ‌ یک از ادعاهای حقوق بشری آنان جور در نمی‌آید، بلکه در نقطه مقابل آن قرار دارد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل مقداد، وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه، امروز در یک گفت‌وگوی تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که محبوبیت بنیامین نتانیاهو در میان ساکنان اراضی اشغالی کاهش چشمگیری داشته و تنها ۲۷ درصد از آنان وی را بهترین گزینه برای نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی می‌دانند.

وزارت وضعیت اضطراری روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد،‌ به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور،‌ دو هواپیما حامل ۲۸ تُن کمک بشردوستانه برای مردم نوار غزه را به مصر فرستاده است.

مقامات کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کردند که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور از رژیم صهیونیستی درخواست خواهد کرد تا با توقف‌های موقت در عملیات نظامی در غزه جهت توزیع کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد گفت‌وگوها برای آزادی اسرا موافقت کند.