خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی ضمن تایید استفاده غیرقانونی صهیونیست‌ها از «فسفر سفید» در حمله به لبنان، خواستار رسیدگی به این «جنایت جنگی اسرائیل» شد.

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی عنوان کرد که این رژیم به توافق با حماس جهت آزادی اسرا نزدیک نیست.

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی عنوان کرد که این رژیم به توافق با حماس جهت آزادی اسرا نزدیک نیست.

وزرای خارجه عربستان و روسیه بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرده و اظهار داشتند که راه‌حل‌های پیشنهادی برای مسئله فلسطین باید «آرمان مردم فلسطین» را تحقق بخشد.

اعضای حزب نتانیاهو باور دارند که او اکنون فقط برای بقای سیاسی خود در رژیم موقت صهیونیستی جنگ با نوار غزه را ادامه می‌دهد اما برای مدت زیادی در قدرت باقی نخواهد ماند.
جلال زاده در دیدار با معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه:

آمریکا بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه با بیان اینکه آمریکا بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه است و اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شود، گفت: ایران در تدارک برگزاری جلسه روسای پارلمان‌های کشورهای دوست فلسطین است.
درخواست وزیر دفاع عربستان:

خواهان آتش‌بس در غزه هستیم

وزیر دفاع عربستان سعودی در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تکرار حمایت ریاض از آتش‌بس در غزه، بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان، توقف کوچ اجباری، ورود کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای احیای مسیر صلح تاکید کرد.
یک عضو ارشد دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند حملات زمینی نظامیان صهیونیست در همه محورها را دفع کنند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گفت که تل‌آویو به دنبال یک جنگ بزرگ نیست؛ اما برای تهدیدهای احتمالی آماده می‌شود.

وبگاه تحلیلی بلومبرگ به نقل از مقام‌های رسمی گزارش کرده است که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه فلسطینیان از ۶ هفته تا ۶ ماه طول خواهد کشید.
وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با اشاره به تحولات اخیر در اراضی اشغالی و اوکراین تأکید کرد که اروپا باید برای جنگ احتمالی در این منطقه آماده شود.