خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نشریه آمریکایی پولیتیکو بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که واشنگتن پشت پرده برای کاهش تنش در خاورمیانه تلاش می‌کند.
در حالی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با محکومیت حملات یمن علیه کشتیرانی در دریای سرخ و درخواست فوری توقف حملات تصویب شد که روسیه و چین به این قطعنامه رای ممتنع دادند.
جنگ غزه هم خود یک فاکتور اساسی در آشکارسازی منقضی شدن ساختارها و ایده‌های نظم کهنه است. هنوز هم شکی وجود ندارد که رژیم غاصب اسرائیل یک قدرت نظامی تمام‌عیار است.
پرونده های موسوم به «۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰»

جزئیات پرونده‌های فساد «بی بی»

ابطال بخشی از طرح اصلاح قضایی در حالیکه «بنیامین نتانیاهو» نتوانسته از غبار عملیات «طوفان‌الاقصی» رهایی یابد، ضربه‌ای دیگر به مشروعیت او وارد کرد و «بی بی» را بیش از پیش در سراشیبی سقوط قرار دارد.
سخنگوی گردان‌های القدس گفت: تا زمانی که جنگ ادامه دارد شهرک نشینان نمی‌توانند به غلاف غزه بازگردند. هر کس بخواهد سلاح ما را بگیرد جانش را می‌گیریم. هدف دشمن یعنی نابودی مقاومت هرگز محقق نخواهد شد حتی اگر جنگ بی پایان ادامه داشته باشد.
سفیر عربستان سعودی در لندن طی سخنانی از تمایل و علاقه کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پس از اتمام جنگ غزه خبر داد.
مجری بی بی سی به دلیل توصیف اقدامات ارتش یمن در دریای سرخ به «هیاهوی بی فایده» از سوی عضو شورای عالی سیاسی یمن توبیخ شد.
یک نظریه اعلام می دارد که آمریکا برای مدیریت تنش در منطقه وارد تصمیمات نظامی شده است و قصد دارد از افزایش تنش در منطقه و درگیری بیشتر جلوگیری به عمل آورد.
شبکه تلویزیونی المیادین از حمله هوایی ناشناس به یک دستگاه خودرو در داخل خاک سوریه در مرز شهر البوکمال سوریه با شهر القائم عراق خبر داد.
رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال بازپروری داعش هستند. گزارش ها نیز نشان می دهد که طی دو سال گذشته و پس از ترور دردناک شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهــدی المهندس، آمریــکا در منطقــه ابوکمال ســوریه اقدام به آمــوزش جدید نیروهای داعــش کرده و درصدد بــود که داعش را بازپــروری و بازآموزی کنــد.
اعضای کابینه محدود امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی با اشاره به ناتوانی این رژیم در جنگ غزه اذعان کردند که هیچ یک از اهداف «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در این جنگ محقق نشده است.