خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اعلام اینکه نتانیاهو و ارکان جنگش به دروغ‌گویی به هواداران خود ادامه می‌دهند، گفت: به نتانیاهو می‌گوییم که نازیسم در برابر آن چه او و ارکان کابینه اشغالگران مرتکب می‌شوند الگویی ناچیز است.
سخنگوی سفارت آمریکا در دوحه که مسئول امور افغانستان هم محسوب می‌شود، بازگشایی نمایندگی سیاسی این کشور در کابل را تکذیب کرد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که از ابتدای جنگ علیه غزه بیش از ۵۰۰ سازه در شهرک‌های اشغالی توسط موشک‌های حزب الله لبنان خسارت دیده و یا به کلی ویران شدند.
یک رسانه معتبر عربی در گزارشی جزئیات مربوط به چارچوب مذاکرات درباره طرح فرانسه برای آتش‌بس در غزه را فاش و اعلام کرد که مقاومت فلسطین همچنان به شروط قبلی خود در زمینه تبادل اسرا پایبند بوده و به راحتی کارت «اسرای اسرائیلی» را از دست نمی‌دهد.
سخن محور مقاومت و از جمله سخن مقاومت فلسطین این است که غزه و روند پس از جنگ نیاز به طرح خاصی ندارد آنچه در غزه مسئله است غصب سرزمین فلسطین و موجودیت غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی و محاصره مردم غزه و تلاش رژیم و حامیان غربی آن در آنکار حق حیات این مردم و حق تعیین سرنوشت آنان می‌باشد.
نخست‌وزیر پیشین پاکستان درست یک روز پس از آن‌که در یکی از پرونده‌های جنایی به 10 سال حبس محکوم شده بود، امروز با محکومیت حبس 14 ساله روبرو شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که این رژیم هرگز نیروهایش را از غزه خارج نخواهد کرد و هزاران زندانی فلسطینی را نیز آزاد نمی‌کند.
عمران‌ خان و شاه محمود قریشی در یک پرونده مربوط به افشای اسرار دولتی، هر کدام از سوی دادگاه ویژه پاکستان به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر روز دوشنبه خود به پاکستان در دیدار با جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد: لازم است با اقدامات مشترک علیه تروریسم، مرزهای دو کشور به مرزهای صلح و امنیت، دوستی و تبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل شود.
جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق شب گذشته با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحولات اخیر و تنش‌هایی که با نیروهای آمریکایی در منطقه وجود دارد به ویژه بحث خروج این نیروها از عراق اعلام کرد، مقاومت تحت هیچ شرایطی از هیچگونه تحول و تهدیدی هراس ندارد و تاکید داریم که توازن بازدارندگی در دستان مقاومت است.
شاخه نظامی جنبش حماس با اشاره به عملیات غافلگیرانه‌اش در هفتم اکتبر گذشته و شکست اطلاعاتی بزرگ دشمن صهیونیستی در آن تاکید کرد، آنکه در هشدار دادن ناکام مانده، نمی‌تواند چیزی را فیصله دهد.
دولت چین از جمهوری اسلامی ایران خواسته مانع اقدامات انصارالله یمن علیه کشتی‌ها شود. براساس همین خبر، چین ایران را تهدید کرده است که اگر انصارالله را به خودداری از حمله به کشتی‌ها تشویق نکند، روابط ایران و چین دچار مشکل خواهد شد.