خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

اگر تا پیش از این رژیم صهیونیستی به تیم شکست خورده‌ای شبیه بود که انتقام شکستش را با حمله وحشیانه به هواداران تیم رقیب می‌گرفت حالا به جای این کار؛ به زد و خورد عوامل فنی، پشتیبانی و تدارکاتی رقیب در خارج از میدان روی آورده است. این اقدام شاید از نگاه صهیونیست‌ها منطقی‌تر به نظر برسد اما هرگز واقعیت میدان را تغییر نخواهد داد. واقعیت میدان یک چیز بیشتر نیست و آن اینکه: اسرائیل باخت.
خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه از بازداشت 33 نفر در این کشور به ظن جاسوسی برای موساد اسرائیل خبر داد.
یک کارشناس نظامی با توجه به بالا گرفتن اختلافات داخلی در میان سران رژیم صهیونیستی از آغاز شمارش معکوس برای توقف جنگ در نوار غزه خبر داد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به دلیل عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه به شدت تحت فشار است لفاظی‌های جدید را علیه گروه‌های مقاومت مطرح کرد.
ارتش صهیونیستی به واحد ها و مراکز نظامی خود در بلندی های اشغال شده جولان آماده باش داده است. اما در همین زمینه سوالات مختلفی در محافل سیاسی و تحلیلی بویژه در فضای مجازی مطرح است؛ از جمله این که چرا سیستم های پدافندی و ضد موشک اس 300 و اس 400 در سوریه برای مقابله با موشک های ارتش صهیونیستی فعال نمی شوند.
درپی لغو سیاسی دیدار سوپرکاپ ترکیه، فدراسیون فوتبال این کشور و دو باشگاه مذکور بیانیه‌ای با این مضمون صادر کردند: "از زحمات فدراسیون فوتبال میزبان و نهادها و سازمان‌های ذیربط کشور میزبان در برگزاری سوپرکاپ تشکر می‌کنیم". آنها هیچ نامی از عربستان در این بیانیه نیاوردند.
بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنشی توییتری به تداوم تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی خواستار توقف حملات شد.
به نظر می رسد صهیونیست ها در طول ۸۰ روز گذشته با شکست های میدانی در غزه مواجه شده اند اخیرا هم تیپ کماندویی نخبه گولانی که قصد داشت به بخش جنوبی غزه نفوذ کند با شکست مواجه شد و ۷۰ درصد از نیروهای این تیپ نخبه نظامی متلاشی شدند و این مورد نشان می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی با بحران داخلی و میدانی مواجه است.
ماییم که بار تاریخ را بر دوش گرفته‌ایم تا جهان را به سرنوشت محتوم خویش برسانیم. خون سرخ ما فلقی است که پیش از طلوع خورشید عدالت بر آسمان تقدیر نشسته است. یا فالق الاصباح! ما را در راهی که اینچنین عاشقانه در پیش گرفته‌ایم یاری فرما.
در شرایطی که ولادیمیر پوتین در تلاش برای تمدید ۶ ساله حضور خود در کاخ کرملین است، ده‌ها نامزد در انتخابات اسفند ماه ریاست جمهوری روسیه رقیب او شده‌اند.
همین بلند شدن صدای حمایت از غزه در مجالس و پارلمان‌های آمریکا و اروپایی، همان جایی که برای مخالفان هلوکاست قانون محرومیت و تهدید و مجازات وضع می‌کردند، نشان می‌دهد حماس نابودشدنی نیست و از نظر این قانونگذاران‌، مقاومت سلاحی مشروع برای فلسطینیان است.