خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه قرار نیست توافق جدیدی کنار برجام داشته باشیم گفت: تحریم‌هایی که دولت پیشین آمریکا علیه ایران اعمال کرد، برای سخت شدن مسیر بازگشت آمریکا به برجام بوده است.
عربستان که طی روزهای اخیر از هیچ تلاشی برای سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هسته ای فروگذار نکرده است، این بار ضمن بازخوانی سخنان وزیر خارجه وقت این کشور درباره نتیجه جنگ آمریکا علیه صدام ، ادعاهای جدیدی را از زبان یک مقام امنیتی خود مطرح کرده است.
روحانی در دیدار وزیر امور خارجه صربستان تاکید کرد:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری با صربستان برای مبارزه با کرونا

رئیس جمهور با اشاره به روابط خوب و صمیمی ایران و صربستان و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزیران امور خارجه دو کشور، بر تلاش برای توسعه و تعمیق مناسبات در زمینه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
رئیس جمهور آمریکا که بر خلاف ادعاهایش هنوز به برجام بازنگشته و عضو آن محسوب نمی شود، آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران را برخلاف توافق هسته‌ای توصیف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

نگرانی ایران از حوادث عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی شدید از حوادث چند روز گذشته در عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده و هر اقدامی که این اصول خدشه ناپذیر را مورد تهدید قرار دهد، قویا مردود می‌داند.
نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سند جامع همکاری ایران و چین یکی از بهترین سندهای همکاری است که تاکنون بین ۲ دولت به امضا رسیده است.
سازمان آگهی های پرسون