خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا و رئیس سازمان جاسوسی موساد در دیدار با یکدیگر درباره بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای رایزنی کرده اند.
قرار بود گنبد آهنین، دیوار جداکننده، موشک‌های صهیونیستی، تانک‌های مرکاوا و نسل جدید تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی که با بودجه‌های آمریکایی ایجاد می‌شود اعتماد به نفس جامعه صهیونیستی را برگرداند که نتیجه عکس داد.
یادداشت/ با خروج انگلستان از خلیج فارس و متعاقب آن اعمال حاکمیت ایران بر جزایر ۳ گانه در سال ۱۳۵۰، به علت غیر مسکونی بودن، جزایر ایرانی آریانا و زرکوه مورد توجه حکومت وقت قرار نگرفت و همین امر امارات را برای بهره برداری از آنها گستاخ تر نمود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از دیدار امروز وزیر امور خارجه کشورمان از کویت خبر داد
بیست و هشتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی تهران، برگزار شد.
وزیر خارجه آمریکا با رد اظهارات اخیر وزیر خارجه جمهوری اسلامی درباره صحبت با «جان کری» درباره حملات اسرائیل در سوریه، این اظهارات را «کاملاً مزخرف» توصیف کرد.
یک دیپلمات ارشد چین تاکید کرد: آمریکا باید گام اول در بازگشت به برجام را بردارد و تحریم های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند. این، کلید موفقیت مذاکرات وین است.
نماینده روسیه در سازمان های بین الملل با بیان اینکه "مذاکرات وین بدون گفت وگوی مستقیم میان تهران و واشنگتن نیز به موفقیت خواهد رسید" گفت ایده گسترش برجام به موضوع برنامه موشکی بالستیک ایران غیر واقع بینانه و غیرسازنده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

انتخابات به تعویق افتاد

رئیس تشکیلات خودگردان به دلیل مانع تراشی رژیم صهیونیستی، تصمیم به تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی فلسطین گرفت.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز سه شنبه بطور جداگانه با سید عمار حکیم رئیس ائتلاف العراقیون و حکمت ملی، عادل عبد المهدی نخست وزیر سابق و نوری المالکی نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف دولت قانون بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
سازمان آگهی های پرسون