خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جنگ ۱۲ روزه اثبات شد که فلسطینی‌های قهرمان باید در فکر اداره کل سرزمین خود باشند و رژیم صهیونیستی نیز باید از الان به فکر ترک این سرزمین باشد.
وزیر خارجه اسبق ترکیه معتقد است که آنکارا در انزوای سیاسی به سر می برد و سیاست ترکیه مقابل سوریه پر از اشتباه بوده است.
پوتین خطاب به اسد گفت: نتایج رای گیری به صورت کامل، بر آوازه سیاسی بالای شما و اعتماد شهروندان کشورتان به روش رهبری شما جهت ثبات اوضاع در سوریه و تقویت نهاد‌های دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید داشت.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: احتمالا روند مذاکرات ایران و کشورهای غربی در وین طولانی شود؛ مگر این که طرفین به یک توافق موقت مانند تمدید توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسند.
هانی زاده در گفت‌و‌گو با پرسون؛

پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه حتمی است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: شخصیت برجسته‌ای مانند بشار اسد در انتخابات سوریه وجود ندارد و انتخاب وی به دلیل جایگاه خانوادگی‌اش و ورود این کشور به ثبات، آرامش و نیاز به بازسازی حتمی است.
رئیس جمهور در پیامی به دولت و مردم لبنان با تبریک فرارسیدن عید مقاومت و سالروز آزادسازی جنوب این کشور از وجود نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: ماهیت رژیم صهیونیستی که منبعث از خوی تجاوزگری است نشان داد که تنها راه مقابله با متجاوزین ایستادگی و مقاومت ملت است.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده کشورمان برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات برجام ، تهران را به مقصد وین ترک کرد.