خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با پرسون:

آینده تیره و تار رژیم صهیونیستی/ دولت بعدی اسرائیل شکننده خواهد بود

واقعیت امر این است که دولت بعدی نیز یک دولت شکننده خواهد بود و تلاش ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی بر این معطوف است که فعلاً از این شرایط عبور کند اما اینکه چه اتفاقی در صحنه سیاسی و تشکیل دولت آینده به وجود خواهد آمد کاملاً چشم‌انداز تیره و تاری است و امکان پیش‌بینی آن برای مجموعه تصمیم‌گیران رژیم صهیونیستی نیز وجود ندارد.
تولید نفت خام ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه مه (اردیبهشت‌ماه - خردادماه) با افزایش ۴۲ هزار بشکه‌ای به ۲ میلیون و ۴۴۵ هزار بشکه رسید و جایگاه چهارم خود را در اوپک حفظ کرد.
نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد:گزارش های دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رابطه نقض وتجاوز هسته ای از سوی ایران نشان دهنده عدم شفافیت ایران در تعامل با آژانس درخصوص چهار سایت هسته ای اعلام نشده طی دو سال است.
یک کارشناس مسائل منطقه گفت: کنار رفتن نتانیاهو از قدرت بی تاثیر بر تحولات منطقه نیست اما این مساله بسته به این که چه جریانی قدرت را در دست خواهد گرفت تفاوت دارد زیرا راهبرد رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی یکی است.
یادداشت/ استراتژی دفاعی ایران حراست از مرزهایش با بهره‌گیری از توان حداکثری موشک‌های بالستیک و کروز متنوع و سنگین خود بوده و این کشور بر اساس استراتژی واقع‌گرایی تدافعی هیچ‌گاه ابتدا به دشمنان خود حمله نخواهد کرد و تنها در صورت تجاوز طرف متخاصم مبادرت به عکس العمل می‌نماید.

ایلبروس کوتراشیف، سفیر جدید روسیه در عراق با ایرج مسجدی، سفیر کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ملاقات کرد .
در حال حاضر در جنگ یمن شاهد این هستیم که رژیم آل سعود در باتلاق فرو رفته است و نمی‌تواند برای خروج از این باتلاق راهکاری پیدا کند. یمنی‌ها هر چند وقت یکبار برگ جدیدی را از این مبارزه، ایستادگی و مقاومت رو می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به هدف قرار دادن نقاط مهم اقتصادی، نقاط مهم نفتی مثل آرامکو و نقاط مهم نظامی توسط موشک‌های مختلف با بردهای مختلف، اشاره کرد.
شخصیت‌های برجسته‌ دولت جدید رژیم صهیونیستی پیامی به مسؤولان ارشد دولت آمریکا فرستاده و اعلام کرده‌اند که درصدد ازسرگیری مذاکرات سیاسی با فلسطینیان به منظور پیشبرد راهکار تشکیل دو کشور هستند.