خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای دوجانبه با روسیه در حوزه هسته ای گفت: به تفاهم رسیدیم که در مذاکرات جدید ساز و کارهای متفاوتی را با هدف سرعت گرفتن کارها پایه گذاری کنیم.
نماینده ایران در پاسخ به اظهارات سخیف نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر؛

صهیونیسم مترادف نژادپرستی و تبعیض نژادی است

نماینده ایران در پاسخ به اتهام‌های بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی گفت: این‌که یک موجودیت ذاتاً شرور و نماد اشغالگری، تروریسم و تجاوز جرأت می‌کند از جایگاه شورای حقوق بشر برای دروغ پراکنی و نفرت انگیزی سوءاستفاده کند، نمونه بارز عادی سازی شرارت و خباثت شیطانی است.
وزیر خارجه روسیه در زمینه آخرین تحولات در قره باغ گفت، اگرچه ثبات در این منطقه حکمفرماست، اما مسائل زیادی وجود دارد که باید حل شود.
بعید است باکو و آنکارا در سایه انجام رزمایش‌ها و مانورهای نظامی مشترک دو یا چند‌جانبه تهدیدی برای ایران ایجاد کنند. چرا که اساساً ایران یکی از قدرت‌های بلامنازع منطقه است. ترکیه و جمهوری‌آذربایجان هم به خوبی می‌دانند، تهران در قبال امنیت خود با هیچ کشوری تعارف ندارد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای برجام منافع همه طرف‌ها را تامین می‌کند، گفت: آمریکا از آمادگی برای بازگشت به تعهدات‌ برجام صحبت می‌کنند اما هیچ اقدام عملی برای اثبات عزم‌شان به ملت و دولت جدید ایران نشان نداده‌ و بدتر از همه همزمان تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌ است.
رئیس کمیته امنیت مجلس معتقد است نوع رفتارهای اخیر دولت جمهوری آذربایجان علیه ایران توسط صهیونیست‌ها هدایت می‌شود از این رو به آنها هشدار می‌دهیم خسارت ادامه توجه به تحریکات این رژیم، متوجه خودشان خواهد شد.
رئیسی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سریلانکا؛

هیج مانعی برای توسعه روابط با سریلانکا وجود ندارد

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های گسترش روابط ایران و سریلانکا،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ظرفیت های همکاری بین دو کشور را فعال کند.