خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

رئیسی در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی مطرح کرد؛

برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت ویژه‌ای قائلیم

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت های سازمان اکو حمایت می کند، گفت: تهران برای همکاری های منطقه ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است.
خطیب‌زاده در نشست خبری مطرح کرد؛

محور تمرکزمان در مذاکرات وین در جهت رفع تحریم‌هاست

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه برخی کشورها در آستانه آغاز مذاکرات وین در حال اشتباه محاسباتی هستند، گفت: تمرکز ما در مذاکرات وین بر رفع تحریم‌های غیرقانونی است.
اتاق فکرهای وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه های مربوطه با بدنه کارشناسی نتوانستند یک طرح درست، دقیق و مبتنی بر واقعیات و اقتضائات منطقه قفقاز و قره باغ ارائه کنند تا منافع و امنیت ما را تأمین کند.
رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در اقدامی جنجالی‌، نقشه‌ای را تحت عنوان «جهان ترک» به رئیس‌جمهور ترکیه هدیه داد که در آن بخش‌هایی از ایران، عراق و روسیه را به قلمروهای ترکیه ملحق کرده است! اردوغان هم لبخند زنان با آن نقشه کذایی، جلوی عکاس‌ها ژست گرفت!
بن راشد در کتاب خود به مبانی نظری مدیریتی و مسئولیت رهبر می پردازد و چگونگی توسعه دوبی و پیشینه فقیر این امارت، تجربه خود و نیاکان ش برای چگونگی توسعه این منطقه را به تصویر می کشد.
نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت برای تشکیل یک حکومت فراگیر و منتخب مردم، برای تضمین صلح و توسعه پایدار در افغانستان جمهوری اسلامی ایران به تعامل خود با همه طرف‌ها از جمله طالبان ادامه خواهد داد.
سفیر ایران در سازمان ملل ضمن تاکید بر پاسخگویی شورای امنیت، گفت: تحریم‌ها به عنوان یک روش غیرهوشمند بدون اینکه هیچ گونه تاثیر مثبتی در صلح و امنیت بین المللی داشته باشد برخی از آن‌ها فقطدر جهت مجازات جمعی کل یک ملت است.
رییس جمهور با تاکید بر لزوم لغو همه تحریم‌ها علیه ملت ایران تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و به همین میزان در تامین حقوق ملت‌مان مبنی بر لغو تحریم‌ها هم جدیت داریم.