خاورمیانه

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی منطقه خاورمیانه را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

در این روزها موضوع تمدید انعقاد قرارداد بیست ساله ایران با روسیه در دستور کار سفر قریب‌ الوقوع رئیس جمهور است.
سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که در بسیاری از پرونده‌های تروریستی، بمبگذاری و حمله به نیروهای امنیتی این کشور تحت تعقیب قرار داشت، در استان ننگرهار افغانستان کشته شد.
رئیسی در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان

ایران برای ارتباط نزدیک با کشورهای همسایه جایگاه ویژه‌ای قائل است

فرستاده ویژه رئیس جمهور ترکمنستان به همراه وزیر خارجه این کشور پیام کتبی «قربانقلی محمد اف»، رئیس جمهور ترکمنستان را به رئیس جمهور کشورمان تقدیم کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه هند عنوان کرد: ایران ارداه لازم برای یک توافق خوب را دارد.
بحران قزاقستان به ظاهر بیشتر اجتماعی است ولی به هرحال افزایش قیمت سوخت و مشتقات نفتی در این کشور نباید موجب بروز درگیری بین دولت و مردم می‌شد. متاسفانه تظاهرات در این کشور به خشونت کشیده شد و شرایط را بحرانی کرد.
همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

پرسون از شرایط سخت در افغانستان گزارش می دهد؛

طالبان نفس کشیدن زن را گناه می‌داند

طالبان بر خلاف ادعاهایش، نفس بانوان را در سینه حبس کرده است و جنس زن را گناهی برای جامعه‌اش می‌داند و شیوه‌های مورد پسند خود را حتی در زندگی خصوصی مردم افغانستان پیاده می‌کند.
شاه رژیم سعودی با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی و تهدید صلح در منطقه، محور مقاومت در غرب آسیا از جمله لبنان و یمن را مسبب بحران در این کشورها دانست و سلطنت خود را از دست داشتن در این بحران‌ ها تبرئه کرد.
نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین با تاکید بر اینکه "اکنون زمان تهدید ایران به اعمال فشار بیشتر نیست"، گفت: شانس دستیابی به توافق در وین بسیار بالاست.
دولت طالبان پخش سریال‌های خارجی، به تصویر کشیدن زنان بدون حجاب و پخش هر گونه موسیقی که در تعارض با شریعت اسلامی باشد را در رسانه ملی افغانستان ممنوع کرد.